بررسی مفهوم بازیابی خدمات و اهمیت آن در صنعت بیمه

صنعت بیمه یکی از مهمترین صنایع خدماتی در فضای کسبوکار امروز است که حفظ مشتری از مهمترین ارکان استمرار فعالیت و تداوم آن میباشد. از آن جا که حفظ مشتریان فعلی بسیار کم هزینهتر و موثرتر از جذب مشتریان جدید است، حفظ مشتریان فعلی از طریق افزایش رضایتمندی آنان از کلیدیترین استراتژیهای شرکتهای خدماتی برای بقا و رسیدن به موفقیت است. در بسیاری از فعالیتهای تجاری نارسایی در ارائه خدمات ممکن است به دلیل اشتباه انسانی و غیرانسانی رخ دهد و در صورت عدم توجه کافی به مسئله نارسایی خدمات میتواند منجر به از دست دادن مشتری، عدم سودآوری و حتی ورشکستگی شود. بر اساس نتایج تحقیقات، هزینهای که شرکت میتواند صرف بهبود خدمات خود کند، نسبت به هزینههای تحمیلی ناشی از تبلیغات منفیِ مشتریان ناراضی بسیار کمتر است. ازاینرو پیادهسازی یک فرآیند بازیابی خدمات کارا میتواند درک مشتری از کیفیت خدمات را بالا برده و تبلیغات مثبت دهان به دهان در مورد سازمان را شکل دهد. بازیابی خدمات شامل اقدامات صورت گرفته توسط شرکتها در جهت برطرف نمودن مشکلات، تغییر نگرش منفی مشتریان ناراضی و نهایتاً حفظ مشتریان است.
خانم فاطمه نصیری، کارشناس ارشد اکچوئری، عضو انجمن حرفهای صنعت بیمه، در این مقاله به بررسی مفهوم بازیابی خدمات و اهمیت آن در صنعت بیمه پرداخته اند.
پسورد فایل : ندارد گزارش خرابی لینک
دیدگاهتان را بنویسید