pic3.jpg
اهمیت و ملاحظاتی درباره رتبه بندی شبکه فروش در صنعت بیمه کشور PDF چاپ نامه الکترونیک
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۴

در روزهای گذشته در خبرها آمده بود که انجمن حرفه ای صنعت بیمه قصد رتبه بندی نمایندگان را دارد. توجه به الزامات و بایدها و نبایدهای این رتبه بندی بسیار مهم است.
متن یادداشت آقای محمد عاملی عضو انجمن حرفه ای صنعت بیمه، با عنوان «اهمیت و ملاحظاتی درباره رتبه بندی شبکه فروش در صنعت بیمه کشور» به شرح ذیل است:
از میانه دهه 80 تا سال 92 و با توسعه کمی شرکت های خصوصی انتظار می رفت موجی از متقاضیان نمایندگی وارد صنعتی شوند که تصویر پیشین آن برای فروشندگان رسمی، شغلی با درآمد مناسب و سرمایه اولیه ناچیز بود. جالب است که این موج تبدیل به سیلی از فعالان پرانرژی و انگیزه شد که برخلاف همکاران پیشین خود مدت زیادی را به فراگیری در امور بیمه نگذرانده بودند و محدود بودن سهم بیمه در اقتصاد، آنها را به استفاده از ابزارهای موجود برای رقابت وامی داشت.
چنین بود که شبکه فروش بیمه در کشور ایران در عمل تبدیل به مجموعه نامتمایزی از نرخ ها و شرایط متعدد بود که مشتری متمایل به کاهش سهم حق بیمه های مختلف در سبد هزینه های خود را به سوی ارائه کنندگان حداقل قیمت بدون توجه به کیفیت خدمات حرکت می کردند.

با تصویری که ترسیم شد حال می توان به اهمیت انجام این رتبه بندی و ملاحظات آن به نیکی اشاره کرد:

الف- اهمیت
1-    حفظ حقوق بیمه گذاران در انتخاب بهترین گزینه خدمات بیمه بجای انتخاب ارزانترین فروشنده
2-    زمینه سازی برای جلوگیری از «فروش کارمزد» به عنوان راهکاری غیرحرفه ای
3-    شفاف سازی جایگاه فروشنده با توجه به ارزش ایجاد شده توسط وی برای شرکت متبوع و صنعت بیمه
4-    سازماندهی سرمایه انسانی صنعت بیمه در شبکه فروش
5-    کمک به توسعه و بهبود فضای کسب و کار در صنعت بیمه

ب- ملاحظات
1-    رتبه بندی شبکه فروش باید رتبه بندی شرکت بیمه را نیز متاثر نماید تا شرکت های بیمه نسبت به نظارت و ساماندهی شبکه های فروش خود دقت نمایند.
2-    کانالهای رسمی و احیانا غیررسمی فروش شرکت ها شناسایی و تفکیک شوند.
3-    رتبه بندی با نگاه به بهبود عملکرد شبکه فروش صورت گیرد و جایگزین نظارت عالیه و مستقیم شرکت های بیمه نشود.

 

افزودن نظر


 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن حرفه ای صنعت بیمه می باشد.

info@pii.ir