pic3.jpg
اتاق فکر شماره 7 PDF چاپ نامه الکترونیک

جمع بندی نظرات اتاق فکر شماره 6

( احکام مورد نیاز بیمه در برنامه ششم توسعه)

 

 

اتاق فکر مجازی - شماره 7

نمایندگان بیمه به عنوان شبکه فروش نقش بسیار مهمی در افزایش سهم بازار بیمه و ارتقا فرهنگ آن دارند. با توجه به اينکه بخش قابل توجهی از پرتفوي شرکتهای بیمه  از طريق شبکه فروش است، بسيار مهم و ضروري است که نمايندگان تحت مديريت صحيح بوده و دغدغه ها و خواسته هاي منطقي آنان مورد توجه و پيگيري قرار گيرد. بيمه صنعتي متکي بر دانش، تجربه و مهارت است و تنها با برنامه ريزي دقيق و صحيح و با داشتن نگاه بلند مدت مي توان نسبت به تقويت توانايي ها، تجربه، دانش و مهارت نيروهاي جوان و شبکه فروش در مسير اهداف شرکت برنامه ريزي مناسبي انجام داد.
به نظر شما، مهمترین مشکلات شبکه فروش  صنعت بیمه کدام است؟ چه راهکارهایی جهت رفع مشکلات به نظرتان می رسد؟

 

نظرات

 
#36 جیواد ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۳
هدایت وحمایت لازم وملزوم برای موفقیت شبکه فروش درصنعت بیمه است.حمایت نیازمند نیروهای متخصص ومتعهدبه سازمان می باشدوهدایت نیازمندبرنامه ریزی ومهندسی فعالیت شبکه فروش است
درکل نگاه سنتی به صنعت ازمشکلات نه تنها شبکه فروش است بلکه باعث عدم رشد و شکوفایی صنعت بیمه شده است.نپذیرفتن طرحهای جدیدوعدم ارائه خدمات به موقع و سریع بااستفاده ازعلم کامپیوتربه بیمه گذاران نشات گرفته ازنگاه سنتی است.روایت است که عدم نظارت فنی نهادنظارتی برفعالیت نمایندگان متخلف درصنعت بیمه که ریشه در رانت دارد از مشکلات اساسی شبکه فروش سالم و حتی بازار بکر و دست نخورده صنعت بیمه است.
 
 
#35 عطائی نژاد ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹
با سلام
به نظر بنده مهمترین مشکل نماینده ها و شبکه های فروش عدم آشنایی اونها از نحوه ی بازاریابی و معرفی محصول فروش هست.
مثلا خیلی از نماینده ها بلد نیستن خوب و قوی در بازار نفوذ کرده و بازار یابی کنن.
یک نماینده بیمه حتی بیمه های نوظهور و خصوصی اگه بتونن محصول بیمه مثلا بیمه عمر و زندگی رو خوب به مشتریانشون بشناسونن و اعتمادشو جلب کنن قطعا اوضاع بیمه های خصوصی و نماینده هاشون بهتر میشه
پس پیشنهاد من به شما اموزش بیشتر نحوه بازاریابی و بالابردن اطلاعات بیمه ای نماینده ها در همه رشته ها هست
در صورتی که امکان اموزش گروهی نیست میتونین برای نماینده جزوه آموزشی همه رشته ها رو بدین مطالعه کنن.
با سپاس فراوان و آرزوی پیشرفت برای همه زحمتکشان صدیق شرکتهای بیمه.و آرزوی فروش حداکثری در بیمه عمر و پس انداز برای همه بیمه ها
 
 
#34 کورش ۱۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۸
بند 7 ماده 11 آیین نامه نمایندگی بیمه:
در صورت فوت يا حجر نماينده حقيقي يا توقف فعاليت نماينده طبق توافق و نبودن شرط خلاف در قرارداد نمايندگي، ارزش پرتفوي نماينده را پرداخت يا با انتقال آن به نماينده ديگر همان شركت موافقت نمايد. ارزش پرتفوي نماينده و نحوة محاسبه آن با توافق طرفين در قرارداد نمايندگي تعيين مي شود.
اگر شرکتهای بیمه در زمان ابطال کد نمایندگی مجبور به پرداخت کامل حق و حقوق نمایندگان گردند، به نظر نمی رسد که دیگر به همین سبک و بدون هیچ حساب و کتابی اقدام به اعطای کد نمایندگی کنند.
 
 
#33 معصومی ۲۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۷
در هر کسب و کاری بدون مشکل نمیشه از مدیران تقاضا دارم به هر کسی نمایندگی ندهید باید ثابت شود که این فروشنده بیمه است یانه. مثل پژشک مثل وکیل و ... باید یه دوره هایی باشد که این شغل را درک کنه با آموزش عملی اگر نتونست این شغل را ترک کنه قیمت نشکنه . کدام پزشک را دیده اید تبلیغات کنه پیوند کلیه 30 درصد تخفیف
 
 
#32 رزگارمحمودنژاد ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۵
سلام،
مشکلات اصلی نمایندگان حقیقی بیمه:
1- عدم وجود بیمۀ تأمین اجتماعی برای نمایندگان حقیقی، در رابطۀ حقوقی با شرکت بیمه( و نیاز به تطبیق رابطۀ کارگر-کارفرما و شمول قانون کار بر آن)
 
 
#31 خلیل قنبری کاکاوندی ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۹
سلام،
مشکلات اصلی نمایندگان حقیقی بیمه:
1- عدم وجود بیمۀ تأمین اجتماعی برای نمایندگان حقیقی، در رابطۀ حقوقی با شرکت بیمه( و نیاز به تطبیق رابطۀ کارگر-کارفرما و شمول قانون کار بر آن)
2- نابسامانی در استفاده و رابطۀ کاری با بازاریابان( لزوم قاعده مند شدن فعالیت و اعطای پروانه به بازاریابان توسط بیمه مرکزی)
 
 
#30 علي ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۰
با سلام خدمت تمامي دوستان عزيز
من فكر ميكنم چند تا مشكل وجود داره:
1-نبود نيروي متخصص در شعبات.
2-عدم شايسته سالاري در پست هاي شعبات و وجود ارتباطات.
3- مهم ترين دليل كه باز از مشكل يك سرچشمه ميگيرد نداشتن اطلاعات نمايندگان و بازاريابان مي باشد.
4- نمايندگان بيمه در شهرستانها اكثرا قشري هستند كم سواد كه در ديگر مشاغل نتوانسته اند شغلي براي خود ايجاد كنند.
من خودم 3 سال مسئول صدور يك شركت بيمه در يكي از شعبات بودم شايد سه بار كلاس براي بيمه مسئوليت ساختماني برگزار كردم ولي باز هم نماينده نميتونست يه پيشنهاد پر كنه.
يا الان دوساله مسئول خسارتم نماينده خودش نميدونه چي داره ميفروشه هر حادثه اي اتفاق ميفته ميگه اين تحت پوششه يا نه؟
نماينده فرق نقص عضو با ديه رو نميدونه
فرق بيمه مسئوليت با بيمه اشخاص رو نميدونه
بعد چه انتظاري داريد البته نمايندگاني هم هستند كه بسيار قويند ولي حيف كه تعدادشون خيلي كمه
 
 
#29 مريم ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۴
با سلام و تشكر از ايده اتاق فكر
توجه مردم را مي بايست به نقش نظارتي كلي بيمه مركزي قانون تاسيس بيمه و بيمه گري از طريق دروس دبيرستاني و برنامه هاي آموزشي مثبت صداو سيما جلب نمود
اطلاعات مردم از بيمه بينهايت ناچيز و بدبينانه است كه زمينه رقابت سالم را ازبين ميبرد
هر سخني از طرف هر فرد ناآگاهي سخنان فني بيمه اي مطلعان و مسءولان را نيز بي اثر ميسازد
دانش عمومي مردم از بيمه بوسيله رسانه هاي عمومي ميبايست كه بالا برده شود
 
 
#28 سالار جهانی ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۹
واقعا نماینده های شرکتها ( غیر از قدیمی ها ) دارن داغون میشن ، اصلا وضعیت مناسبی نیست، اگه به همین منوال پیش بریم همه باید ببندیم و بریم نمایندگی بیمه ایران یا حداکثر آسیا رو بگیریم
هم رقابت نا سالمه
هم اعتماد مردم کم شده
سرویس دهی از سمت واحدهای خسارتی ناقصه
تعداد نماینده ها خیلی زیاده

شاید بزرگترین مسئله صنعت بیمه در حال حاضر وجود نماینده هاییه که دارن دست و پا میزنن از این کار دراومد داشته باشند ولی شعب اصلی در حال زیاد کردن تعداد شرکتها و نمایندگی ها هستند
 
 
#27 احمد ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۲
سلام
خدا رو شکر اینجا کسی قصد بازاریابی یا تعصب روی شرکت خاصی نداره
بنده مدت مدیدی برای یک شرکت خصوصی فعالیت داشتم
خداییش بعضی مواقع به این نتیجه میرسیدم که مسئولای شعبه ما از منشی های شرکتهای قدیمی کمتر اطلاع دارن
بنده به عنوان یک فرد مشغول به کار در صنعت بیمه خدمتتان عرض میکنم تا زمانی که امثال بیمه های ایران و ... در بازار حضور دارند و تا زمانی که در شرکتهای خصوصی برای پرداخت خسارتها به صورت سلیقه ای رفتار میکنند اوضاع ما بهتر نخواهد شد
با تقدیم احترام
 
 
#26 همکار ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۳۱
سلام
ممطمنا صنعت یمه کشور از مسایل متعددی رنج میبرد. اینجانب به عنوان یکی از افرادی که تازه به این صنعت ورود پیدا کرده ام میتوانم بگویم در همین مدت کوتاه چندین مسله کاملا مشهود را به عینه ملاحظه کردم. مطمعنا اولین مسله رانتی بودن این صنعت میباشد که در هیچ صنعتی به این اندازه مشاهده نمیشود. 2- افرادی که در این صنعت فعالیت مینمایند خصوصا مدیران عامل آن از توان تخصصی در این خصوص برخودار نمی باشند تا توان هدایت و راه بری یه چنین صنعتی را بر عهده بگیرند و تمامی این مدیران بر همان اساس رانت منصوب می شوند همچنین به تبع آن کلیه مدیران میانی هم به همین صورت این مشکل را دارا می باشند. 3- عدم سو مدیریت در خصوص نظارت بر نمایندگان که البته این موضوع به خواست مستقیم شرکتهای بیمه و به عدم صورت میگیرد. 4- عدم تخصص و معلومات کافی در بین نمایندگان شرکتهای بیمه 5-عدم تمایل و اقبال وزارت اقتصاد و دارایی بر شرکتهای بیمه به گفته وزرای متعدد این وزارتخانه 6-وجود آدمهای قالطاق در این صنعت بگفته و خواست مدیران که در این صنعت فعالیت مینمایند.
 
 
#25 ناصر جمشیدی ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۱۰
در شرایط امروز باید دست به اصلاحات اساسی در زمینه نمایندگی بیمه زد .
1- در دنیاشغلی به نام نمایندگی بیمه وجود ندارد بلکه فعالین این رشته بروکر نام دارند مثل کارگزاران بیمه مرکزی . پیشنهاد می کنم نمایندگان تمام شرکتهای بیمه بروند زیر نظر بیمه مرکزی و بتوانند با شرکتهای بیمه ای مختلف قرارداد همکاری منعقد کنند و با توجه به سازکارهای مشخص نسبت به فروش بیمه نامه از طرف این شرکتها اقدام نمایند .2- شرکتهای بیمه گر فقط ارائه دهنده بیمه نامه باشند و کل فروش را به نمایندگان محول کنند یعنی خودشان بیمه گذار مستقیم نداشته باشند .
3- تعرفه بیمه نامه ها توسط بیمه مرکزی مشخص شود حداقل در رشته ایی مثل ثالث .
4- نظام رگلاتوری نرخ ایجاد شود تا هر شرکتی نتواند هر نرخی که دلش خواست را ارائه دهد در حال حاضر بعضی از شرکتهای خصوصی صرفا برای اینکه بیمه نامه را بگیرند نرخهایی می دهند که خنده دار است .
6- جلوی رانت خواری و انحصار را بگیرید .
 
 
#24 محمد ابوطالبی یزدی ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۴
به نظر بنده مقوله فروش بیمه در کشور لزوما باید تحول جدی داشته باشد تغییر در رهبردهای عملیاتی بصورت ریشه ای مهمترین گام برای این مشکل می باشد ایجاد ظرفیتهای نو با نگرش جدید را میطلبد که نیاز به فرصت و توضیح بیشتر می باشد
 
 
#23 محمد مصطفی انصاری ۰۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۳
با سلام و درود
از توجه انجمن به این موضوع تشکر می کنم
مشکلاتی که نمایندگان و کارگزاران با مواجه هستند 1. آموزش مستمر توسط شرکتهای بیمه
2. افزایش تعداد شرکتهای بیمه و نمایندگان
3. عدم پرداخت کامل خسارت در زمان بروز حادثه 4. وجود رابطه و رانت در این صنعت
5 . نرخ شکنی در رقابت 6. مدیران کم سواد در شرکتهای بیمه کارگزار رسمی بیمه
 
 
#22 توکلی ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۰
1- فعال نبودن واحد آموزش اکثر شرکت ها در تمام رشته ها و عدم آموزش کافی به نمایندگان و پرسنل نمایندگی و افراد جویای کد نماینگی
2- ارائه کد به افرادی که نسبت فامیلی با شاغلین در شرکت دارند .
 
 
#21 سیدضیا شریفی ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۱۲
با سلام . نظرات عزیزان را مرور کردم ..
متاسفانه مشکل اصلی شبکه فروش ،افزایش بی رویه تعداد نمایندگی ها و نیز گاها" ایرادات بی اساس از طرف شعب میباشد که متاسفانه هیچیک از دوستان موشکافانه این موضوع را مدنظر قرار نداده اند . متشکرم
 
 
#20 داود ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۴
به نظرمن نداشتن احساس آرامش شغلی یعنی یه عنوان مثال نداشتن بیمه درمان و...
 
 
#19 اصلانی ۲۹ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۷
-ارائه کد نمایندگی به بازنشستگان و افراد مرتبط با شاغلین در شرکتهای بیمه که موجب رانت خواری می شود
- این حرفه مانند بسیاری از حرفه های تخصصی دیگر نیازمند افراد حرفه ای و بیمه نامه مسئولیت جامع جهت رفع خسارتهای ناخواسته ناشی از عملکرد کارکنان دفاتر می باشد
-اعتماد جامعه به صنعت بیمه فعلی نه به دلیل وجود قانونی کامل بلکه به دلیل رفتار فعلی شاغلین در این صنعت است نباید با وجهه مردمی نمایندگان این گونه برخورد شود
- باید توجه جدی به امنیت شغلی نمایندگان و تقسیم امکانات مالی شرکتها از قبیل سهامدار شدن آنان و تثبیت مکان دفاترشود .
- ارائه بورسیه و ایجاد امکانات آموزشی و تحصیلی تکمیلی
- نهاد ناظرباید توجه جدی جهت برخورد با تخلفات رایج در لزوم انعقاد قراردادهای بزرگ از طریق مناقصات و مزایدات و قوانین مرتبط با آن طبق اصل 44 قانون اساسی نماید
-با تخلفات عمدی شبکه فروش هر شرکت قاطعانه برخورد شده و در موارد لزوم حافظ منافع آنان گردد
با سهامدار کردن شبکه فروش نمایندگان در حفظ استانداردهای حرفه ای و منافع بیمه گذاران و شرکتها کوشاتر خواهند شد .
 
 
#18 داوود ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۵
کم کردن کارمزد توسط بعضی از شرکتهای بیمه
 
 
#17 مهدي محمديان ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۹
باسلام
از مهمتريي علل مشكلات فروش،شناخت و آگاهي ناكامل فروشندگان از رشته بيمه اي و نحوه ارائه آن رشته توسط ديگر شركت ها ميباشد
 

افزودن نظر


 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن حرفه ای صنعت بیمه می باشد.

info@pii.ir