pic3.jpg
PDF چاپ نامه الکترونیک

جمع بندی نظرات اتاق فکر شماره 4

(قانون بیمه شخص ثالث)

 

 

اتاق فکر مجازی - شماره 5

نظر شما در خصوص وضعیت شرکت بیمه توسعه، ریشه ها و راهکارهای آن چیست؟

 

نظرات

 
#41 بیمه توسعه ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۵
ما پرسنل شرکت تعلیق شده بیمه توسعه مدت 6 ماه است که هیچگونه حقوقی دریافت نکرده ایم و حتی مدت یک سال است که حق بیمه های اندک پرسنل باقی مانده در شرکت پرداخت نشده است و با وعده های واهی و دروغ مسئولین در خصوص بهبود وضعیت تا کنون در این مجموعه مانده ایم و حتی در صورت جدا شدن از مجموعه هیچگونه تسویه حسابی پرداخت نمیشود .گویا فقط زیاندیدگان رانندگی مورد توجه مسئولین در ارگانهای دولتی میباشند و هیچ کس احوالی از پرسنلی که وجودشان جهت انجام امور همان زیاندیدگان است را نمیپرسد .
 
 
#40 خسروپرویزمشعوفی ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۳
متاسفم که کشور از حل مشکلی همچون بیمه توسعه پس از قریب 4 سال و با وجود دخالت رؤسای هرسه قوه در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی عاجز است. خسته شدیم از 4سال پیگیری حق مسلم مان
 
 
#39 خسروپرویزمشعوفی ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۷
باسلام متاسفانه شرکت شما با عملکرد نادرست و غیرمسولانه خود در طی چند سال اخیر، موجبات تالم، سرگردانی، و مشکلات فراوان دیگر برای تعداد زیادی از مردم خسارت دیده در سرتاسر کشور فراهم کرده است. هرگز از یاد نمی بریم صبح تاریک روزهای سرد در چهار راه جهان کودک را...آوارگی در پایتخت... تکلیف بیمه نامه های عمر که در واقع پس انداز خودمون محسوب میشه و هیچگونه خسارتی در کار نیست چی میشه چرا بیمه نامه های مارو بازخرید نمیکنن و پول پس اندازمونو بهمون نمیدن؟..شاید نتوانیم بلحاظ قانونی شما را تحت پیگرد قرار دهیم اما از آه مظلوم بترسید. روز حسابی هم در کار هست. شما را به خدا واگذار کردیم.
 
 
#38 تقیی ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۷
سلام و احترام
بنده به عنوان شخصی که با بیمه توسعه همکاری داشته ام و دچار ضرر نیز شده ام خدمتتان عرض می کنم مدیریت بیمه توسعه در راستای اهداف و سیاست از پیش تعیین شده بسیار به روز هدفمند و قوی و از چارت سازمانی اصولی و سرمایه کافی وحتی اضافی بهرمند بود و این که می فرمایند مدیران نا لایق و بیسواد را استفاده کرده اند کاملا اشتباه میباشدولی چاپلوس در تمام شرکت ها دیده می شود شما ابتدا باید از سیاست تعریف شده در شرکت ها با خبر باشید سپس این چنین توصیف نمایید . شرکت های بیمه ای کشور در راستای اهداف از پیش تعیین شده خود حرکت و دستور به فروش بیمه می نمایند فقط بیمه توسعه دچار لجاجت و دعوابا حزب داخلی بیمه مرکزی که خود از دوستان مدیران بیمه توسعه می باشند شده و ان هم بر سر سهم خواهی بوده مانند خلاف های قانونی این چنین تمام شرکتهای بیمه ای تاکید می کنم تمام شرکت های بیمه ای انجام می دهند در صورت نیاز با توجه به شرایط حزب شرکت مورد نظر خاطی یا شرکت نمونه معرفی می شود . بنده گوشه ای از واقعیت را بیان نموده ام با تشکر
 
 
#37 اكبرسعيدي ۱۲ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۵
بسيار عالي تحليل فرموديد اما جاي خالي چند نكته را خالي ميبينم: 1- درصورت اهمال و يا بي توجي ويا عدم صلاحيت مديران ناظر بيمه مركزي بايد توبيخ و جريمه شوند. 2- به جاي حذف و اعلان ورشكستگي يك يا چند شركت بيمه به صورت مناقصه اي و تعيين سهم به يك يا چند شركت بيمه واگذار شود و اينچنين اذهان عمومي را دچار تشويش وعدم اعتماد نكنيد 3- بيمه دولتی خود دچار عدم توانگري مالي وسوء مديريت ميباشد و بولد كردن اعتبار كاذب اين بيمه ميتواند كل صنعت بيمه را نشانه روي كند و در آينده نه چندان دور ورشكستگي دولت و بيمه مركزي اعلان عمومي شود 4- بايد بيمه گزاران شركتهاي عدم پاسخگو از مديران وقت و گذشته بيمه مركزي و شركت ورشكسته دادخواهي كنند و قوه قضائيه بدون نظر به پست و مقام افراد برخورد قاطعانه كند چون بحث حق الناس مطرح است و نه منافع دولت محترم. عدم نظارت بيمه گزاران وكارشناسان حرفه اي بر بيمه مركزي و شركتهاي بيمه ميتواند اينگونه وقاع را فرصت تكرار دهد. ما نياز به چرخه نظارت داريم و نه خط نظارت
 
 
#36 احمد ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۱
با وضعیت نامناسبی که برای شرکت بیمه توسعه به وجود آمد اعتماد عمومی به شرکتهای خصوصی به صورت قابل ملاحظه ای کاهش یافته که با پرداخت خسارتهای این شرکت توسط تنها بیمه دولتی باز هم شرایط به نفع سهم دولت از این صنعت خواهد بود
 
 
#35 داود ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۴
سلام
بیمه توسعه هم مثل اکثر شرکتهای بیمه فعال فعلی نرخ شکنی نمودولی دلیل اصلی این مشکل نرخ شکنی نبوده است چرا که اگر این طور بود چرا برخی شرکتها اکنون اقدام به نرخ شکنی و ارائه تخفیفات بیش از حد در بیمه ثالث می نمایند.بسیاری از مدیران ارشد این شرکت متاسفانه نه تنها بیمه ای نبودند ، بلکه حتی علم مدیریت را هم نمیدانند. با این همه سوء مدیریت و به کار گیری اقوام خود (که البته هیچ کدامشان هم سواد فنی و مدیریتی نداشتند ، مثل دختر و دامادو ...) الان کجا هستند .آیا جوابگو می باشند.
در سال 1391 مدیر عامل وقت توسعه اعلام نمود که ضریب خسارت ثالث در این شرکت 16 درصد است. حتی یک تازه فارغ التحصیل شده از دانشگاه هم می فهمد که این آمار مثل آمار افراد در خواب می باشد.
اگر مدیر سواد مدیریت یا فنی یا مالی داشته باشد این اتفاقات نمی افتد.
 
 
#34 عماد ۱۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۶
درود
از همان سال 88 مشخص بود بیمه توسعه دچار چه عاقبتی شود ولی بیمه مرکزی در ان زمان چشمش را بروی این قضیه بست ابتدا با نرخ ارزانتراز همه اقدام به صدور بیمه ثالث میکردند و اقدام به جمع اوری نقدینگی کردند و کاملا واضح بود که قادر به پرداخت خسارت در اینده نیستند و مطمئن باشید همین سرنوشت در انتظار شرکتهای دیگر نیز خواهد بود.
 
 
#33 غلامي ۱۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۲۳
با سلام
مشكل بيمه توسعه عدم مديريت وسياست صحيح توسط مديران ان شركت بود و سپس بيمه مركزي كه نظارت كافي نداشت.
با تو جه به مشكلات پيش آمده بايد در اين مورد سياست و مديريت صحيح ونظارت توسط بيمه مركزي انجام مي گرفت و با تغيير سياست و مديريت شركت بيمه توسعه وحمايت بيمه مركزي به تدريج مشكلات آن شركت را حل كرد.
مهم ترين اصل بيمه اعتماد مردم به اين صنعت است كه با توجه به مسائل پيش آمده اعتماد مردم كمتر شده است و اين بحران پيش آمده مطمئنابه زيان همه شركت هاي بيمه خواهد بود.
متاسفانه مديران ارشد صنعت بيمه با عدم اتخاذ سياست استراتژيك در افزايش بي اعتمادي مردم نقش داشته اند.
 
 
#32 کوروش ۰۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۵۹
باسلام ما باید این نکته را بررسی کنیم که یک شرکت برای جه هدفی به وجود امده است .هدف بنیان گذاران بیمه توسعه وفعالیت در صنعت بیمه برای سوداوری در این صنعت نبود بلکه جذب نقدینگی بیمه گذاران وسر مایه گذاری ان درسایر شرکتهای صاحبان این شرکت بود در واقع صاحبان بیمه توسعه برای استفاده ابزاری این شرکت را تاسیس نمودند صاحبان این شرکت از نقدینگی شرکت بیمه توسعه سود بسیاری برده اند هر زمان که می خواستند می توانستند این شرکت را از این وضعیت خارج کنند
 
 
#31 مریم حسن زاده ۲۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
تا چه زمانی وقت برای ثبت نمام است .

لطفا پرسش خود را دقیقتر مطرح نمایید. ثبت نام برای چه منظوری؟ آزمون یا کارگاه
 
 
#30 دیاکو احمدپور ۳۰ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۲۵
با سلام.از نظر اینجانب به عنوان کارشناس مدیریت بیمه از دانشگاه تخصصی علوم اقتصادی که سابقه چند ساله در صنعت بیمه دارم مهمترین دلایل و راهکارها بدین صورت است :
دلایل :
1 - عدم اجرای دقیق قانون تاسیس شرکتهای بیمه از جانب بیمه مرکزی در رابطه با بررسی سوابق مدیران بیمه ای
2 - نبود سیستم نظارتی عملگرا از جانب بیمه مرکزی بر شرکتهای بیمه
3 - نبود سیستم نظارتی عملگرا از جانب شرکتهای بیمه بر نمایندگانشان
4 - نبود قوانین بروز در زمینه وضعیتی مانند وضعیت بیمه توسعه
راهکار :
1 - اطلاع رسانی در رسانه های جمعی برای مردم تا اعتمادشان نسبت به شرکتهای بیمه از بین نرود . در هر صنعتی تخلف وجود دارد و البته راهکار برخورد با آن
2 - بررسی مداوم پرتفوی شرکتهای بیمه ایی از لحاظ ترکیب بیمه نامه های صادره در هر رشته بصورتی که اگر ترکیب نامتوازنی داشتند از خسارات بعدی پیشگیری کنند.
3 - برگزاری مداوم کلاسهای مدیریت ریسک برای شرکتهای بیمه و استفاده از مراجع جهانی برای این امر.
 
 
#29 خسروپرویزمشعوفی ۲۴ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۰۴
متاسفانه مدتهای مدیدی بیمه مرکزی بیمه توسعه را بدون نظارت و پایش بحال خود رها کرده بود و در این دوره زمانی بیمه توسعه برای خود فعال مایشا بود و دریغ از هرگونه پاسخگویی چه به نهادناظر و چه به مردم...پیدا بود که اینچنین خواهد شد.الان هم برپایی و راه اندازی عجولانه سیستم شکایات و پایش دیرهنگام شرکتهای بیمه و سایر اقدامات شتابزده ای که بسیار دیر هم انجام میشوند تنها نقش نوشدارو پس از مرگ سهراب را دارند.بنده فقدان نظارت بیمه مرکزی بعنوان عالیترین نهاد ناظر در کشور را یک دلیل عمده بوجود آمدن چنین ماجرایی میدانم و معلوم نبست تاوان این حجم عظیم از اعتماد از دست رفته مردم را چه کسی باید بدهد.اعتمادی که دیگر هرگز به این زودی بازنخواهد گشت
 
 
#28 محمود از يزد ۱۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۲۹
باسلام اينجانب نماينده بيمه توسعه هسستم فكركنم اينجور قضاوت كردن در بيمه توسعه درست نيست بيمه مركزي لازمه يه كم فكر ما نمايندگان باشه كه 8ماه صدورنداشتيم وهمه شركتها رابا يك چشم ببنه
 
 
#27 کبیری ۰۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۱
با سلام خدمت همه دوستان
بیمه توسعه با نرخ شکنی هایی که کرد و بازار را بهم ریخت آتشی ساخت که دودش خودشو گرفت
 
 
#26 آرش رفيعي ۰۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۳
با درود خدمت انجمن محترم و اعضاي رسمي غير رسمي
حل مشكلات صنعت بيمه نيازمند جراحي سنگين در تمامي بخشهاست
متاسفانه چند شركت بيمه ديگر هم هستند همانند بيمه توسعه در شرايط نامساعد اداري فني مالي منايع انساني هستند

مديران اعضا محترم انجمن با بررسي كه از افراد در بيمه توسعه فعاليت دارند موضوع را جويا شدم
متاسفانه تخلف فساد از بي خردي عدم شايستگي مي آيد
وقتي كارمندي مي داند مديرش صلاحيت ندارد سواد ندارد كارهاي محوله را انجام نمي دهد

با بررسي به عمل امده متاسفانه عامل اصلي در صدور بي رويه بعضا نمايندگان متخلفي و روساي شعبه بيسوادي هستند كه حتي يك مورد گزارش در تخلف صدور را به مديران ذيربط گزارش ننموده اند
آيا يك نماينده چقدر مي تواند با اعتماد به نفس دور از چشم مديران تخلف كند
آيا روساي شعب موظف به گزارش دهي تخلفات يك نماينده نيستند همه اين عوامل موجب سستي و رشد تخلفات است
متاسفانه 80 درصد مديران روساي شعب فاقد سواد بيمه اي مي باشند
هر كسي ساز خودش را مي زند
 
 
#25 مجید رضایی دریاسری ۰۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۳۲
با سلام دیگه خیلی طول کشیده این قضیه و اعتماد مردم وخود من که نماینده بیمه هستم به بیمه های بلندمدت کاسته شده ومیشود وبرای اعتماد سازی مجدد باید هر چه سریعتر این قضیه به شکل قانونی آن پایان یابد.آنطوری که دکتر امین گفته شرکت بیمه توسعه هیچ ودیعه ای نزد بیمه مرکزی ندارد بنابراین در این قضیه دادستانی کل کشور باید ورود نماید واز منابع مالی شرکت بیمه حقوق زیاندیدگان را پرداخت نماید...
 
 
#24 زهرا ملك عالي ۰۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۷
ضمن عرض ادب احترام و درود بر اعضا محترم براي طرح چنين مطلب مفيد و مهمي
بنده مطالب هايم را در سه بخش اعلام ميكنم خواهشمندم جهت اطلاع درج نمائيد
بانهايت احترام به صنعت بيمه كشور و عرض تاثر و تاسف براي اولين شركت بيمه خصوصي
متاسفانه بيمه توسعه توسط يكسري كارمند مدير و معاوناني كه هر روز براي خود يك پست ويك سِمت درست مي كردند نابود گرديد كه
نتيجه حاصل اعمالشان لايق بيمه توسعه نيست
بدبختانه طبق حرف دوستمان هر مديري براي خودش يك باند بود همه كارمندان دنبال يك ذره عيب نقص همديگر بودند تا جايي دنبال مسائل شخصي هم بودند
اگر يك ليسانس بيمه باسواد با سابقه براي جذب به شركت توسعه مي رفت بعضا اورا استخدام مي كردند اما بعد از 6 ماه مديران او را اخراج مي كردند چون باند بازي سياه نمايي چاپلوسي بلد نبوده
جالب است بدانيد فرد را با دليل اينكه فاقد سواد بيمه است اخراج مي كردند‌اخر مگر شما 99 درصد شركت ثالث است ديگر بيمه اتومبيل علم نمي خواهد
متاسفانه در بيمه توسعه كار به جايي كشيد كه هر كسي چاپلوسي تملق و ريا بلد بود ارشدتر بود

با سلام احترام
بخش دوم حل مشكلات بيمه توسعه
1. در هرشركتي بايد همانند ساير دستگاهها يكپارچگي يكدستي وجود داشته باشد تا امورات و پيگيري كارها سيال و منظم استاندارد باشد همانند ساير شركتهاي بيمه

2.استفاده از مديران باسابقه وواقعا متخصص بيمه گري نه فوق ليسانس مديريت .و....

3.برنامه ريزي براي جذب حق بيمه دريافتي كسر ذخاير فني قانوني ورياضي منافع سهامداران تعهدات آتي خسارت معوق
4.برنامه ريزي و اعمال آزمون خطا در جذب نيروي كار در سطح شركت متاسفانه نبود يك برنامه هدف دار در بخش منابع انساني شركت بيمه توسعه سازمان را براي كاركنان تبديل به يك آفت و يك توده چركي شده بود كارمند به دنبال تخريب كارمند .رئيس شعبه به دنبال تخريب بي آبرو كردن معاون خود الي آخر
متاسفانه در بيمه توسعه و همچنين دراكثر شركت هاي بيمه معاونان مديران كارمندان زيادي استخدام شده بودند كه مدرك ليسانسشان غير مرتبط با بيمه بود اما به دنبال اخد فوق ليسانس مديريت بازرگاني گرايش بيمه بودند
 
 
#23 ابوالفضل ۰۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۰۴
با سلام و خسته نباشید
مشکل بیمه توسعه دراین است که هر کسی در جای خودش نمی باشد بدین صورت که دراین شرکت بزرگ مدیران و کارکنان دارای شرح وظایف نمی باشند و چارت سازمانی مشخصی ندارد و بیمه مرکزی فقط هیئت مدیره و مدیرعامل و مدیران فنی را تعیین صلاحیت می نماید و در موردمعاونین و مدیران اداری هیچگونه نظارتی ندارد واز این موضوع در بیمه توسعه استفاده شده و در بخش اداری از مدیران غیر فنی استفاده می کردند که یکی از این مدیران سوگلی نرخ حق بیمه اعلام می کردند کارمند استخدام می نمودند واخراج می نمودند بطور کلی همه کاره شرکت بودند واز این نحو شرکت داری بیش از این انتظار نمی رود البته خانه از پای بس ویران است امروز توسعه فردا... پس بیمه مرکزی و شورای عالی نمی دانم که چه زمان می خواهند قوانین حدودا" 80 سال پیش را تصحیح و به روز نمایند تا در صنعت بیمه دیگر شاهد چنین وقایعی نباشیم
 
 
#22 شيرزاد امامي فر ۰۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۵
با سلام خدمت انجمن براي طرح چنين موضوعي
بله اگر شخصي در داخل يك سيستم باشد قطعا" مشكلات بهتر ميداند از كجا آب ميخورد

با عرض تاسف بيمه توسعه جزو اولين خصوصي هاي با كلاس بود كه متاسفانه توسط يك سري مدير كارمند چاپلوس بي سواد به چنين گودال عميقي رفت
متاسفانه معدود افرادي بودند كه حامي پيشرفت توسعه بودند كه حتي اجازه نميداند اعتراض گلايات و شكات مشكلات را به اعضا هيئت مديره و مديرعامل گوش زد كنند

بنده اطلاع دارم كه كارمند نگهباني ساختمان در داخل واحد اموال و امور شعب جايگزين يك ليسانس بيمه نموده بودند
اين يعني شايسته سالاري سازمان به خفا كما رفته
اعتماد سازي از بين رفته
يعني مديرهاي بيمه توسعه با توصل به كارمندان هاي فاقد سواد بيمه مدرك بيمه به اصطلاح زير آب ساير نيروهاي خادم و با سواد را مي زنند
يا به قول دوستان كه واقعا اين را بنده ديدم
فلان مدير حاجي مي باشد كلمه حاجي جاي سواد تجربه سابقه بيمه محسوب مي شود
 

افزودن نظر


 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن حرفه ای صنعت بیمه می باشد.

info@pii.ir