pic3.jpg
PDF چاپ نامه الکترونیک

اتاق فکر مجازی - شماره 3


بسیاری از متخصصان اقتصادی معتقدند که صنعت بیمه از یک انحصار مزمن رنج می برد و تاکنون سیاستهای رقابتی اصل 44 قانون اساسی در این صنعت پیاده نشده است و به این دلیل کیفیت محصولات بیمه ای و رضایت مندی آحاد مردم از این صنعت در حداقل ممکن قرار دارد.
به نظر شما چگونه میتوان رقابت را در صنعت بیمه افزایش داد؟

 

نظرات

 
#24 کورش ۱۰ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۵۳
1-بازآفرینی نکنید.
یعنی به جای خلاقیت های بی مورد به فکر اصلاح و تکمیل آنچه هست باشید.
2-مشتری محور باشید.
به مشتری و نحوه ی خدمت رسانی به او در جهت رضایتش اهمیت بدهید.
3-روی قیمت مانور ندهید.
نرخ شکنی نکنیدو تیشه به ریشه ی خود نزنید.
4-چشم هایتان را باز کنید.
باتحقیق و بررسی دقیق بازار بهترین تصمیم را بگیرید.
5-شایسته محور باشید.
شایسته خواهی - شایسته گزینی - شایسته مداری - شایسته پروری - شایسته سالاری
 
 
#23 میلاد عزیزی ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۵
با سلام
بنده کارشناسی ارشد مدیریت بیمه دارم و از سال 1388 تو این صنعت بصورت بازاریاب و کارشناس تقریبا مشغولم ..
نکته ای که در این باره باید اشاره کرد اینه که ربطی به خصوصی سازی یا دولتی بودن ندارد چرا که این فرهنگ در بین ما وجود دارد که به دنبال حداکثر سود باشیم اما نه از حداکثر فروش از حداقل فروش که باعث افزایش مبلغ نرخ دهی و نارضایتی بیمه گذار میشود.. .
به نظر من نیاز به جدب نیروی متخصص جهت فرهنگ سازی و بر محور مشخص با هدف های یک بیمه گر عمل کردن بهترین تاثیر رو برای ما ایرانی های عجول و زود رنج را داراست.
 
 
#22 دانشجوي ارشد اقتصاد ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۰
با سلام
بنده ليسانس بيمه دارم ارشد اقصتاد بازرگاني با 90 درصد مطالب موافقم
تا حالا كدوم شركت بيمه در اواخر سال 92 و اوايل سال 93 اعلام نياز به فارغ التحصيل بيمه كرده .

بياييد به اكثر شركت هاي بيمه سر بزنيم نگاه مدرك كارشناس خسارت چيه يك مامور بازنشسته يا كارمند مستعفي راهنمايي رانندگي بوده
مدرك رئيس شعبه تعريفي نداره كاملا" غير مرتبطه
باليسانس ضمن خدمت كارشناسي مديريت اداري گرفته ( رشته ناشناخته )
الان هم شده رئيس شعبه
بعد هم ميگه من به ليسانس بيمه اعتقادي ندام
 
 
#21 علی احسان بنی ریاح ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۹
علیرغم حضور بیش از 28 شرکت در صنعت بیمه کشور این بازار به دلیل انحصار حدود 50% بازار نزد یک شرکت، کماکان یک بازار انحصاری است. به نظر میرسد تنها راه رقابتی کردن بازار خروج بیمه ایران از بازار بیمه مستقیم و فعالیت آن به عنوان یک پشتوانه و بیمه گر اتکایی برای سایر شرکتهای بیمه است. در خصوص شعب این شرکت نیز تبدیل آنها به شرکتهای استانی می تواند راه کار مناسبی برای حفظ فرصتهای شغلی کارکنان این شرکت و در عین حال گسترش رقابت در بازار بیمه باشد.
 
 
#20 کارشناس ارشد بیمه ۲۳ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۷
باسلام
بنده با مدرک لیسانس وفوق لیسانس بیمه هیچگاه در صنعت بیمه فعالیت نکرده ام اما سالها تجربه یک بیمه گذار بزرگ را در صنعت بیمه دارا هستم
به این مسئله باید از چند جنبه نگاه کرد
1- تلاش برای از بین بردن بی فرهنگی حاکم بر صنعت بیمه با اموزش و توسعه منابع انسانی
2- ازاد سازی تعرفه های بیمه ایی و رقابتی کردن بازار و کم رنگ کردن نقش بیمه مرکزی
3- ایجاد صندوق های بیمه
4- فرهنگ سازی اجتماعی
5- توسعه سیستمهای فروش و عرضه بیمه نامه با استفاده از شبکه های متخصص به جای سیستم نمایندگی ها که کالما غیر علمی رشد یافته اند
6- بازاریابی و تبلیغات هدفمند صنعت بیمه
 
 
#19 علی ح ۱۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۵
سلام:
بنظر من صنعت بیمه اصلاربطی به مدرک و تصیلات دانشگاهی نداره . مهم اینه که شما چقدر علاقه دارید به کار کردن در صنعت بیمه چون پایه و اساس صنعت فروش بیمه و خدمات پس از فروش می باشد.2- آیا کسی که گواهینامه رانندگی بگیردبنظر شمااون شخص راننده است و دیگر تمام واز تمام خطرات دور است؟خیر
3- تجربه و علاقه بکار در صنعت بیمه نشان داداست افرادی مدرک دانشگاهی ندارن از افراد با مدرک های بالادر صنعت بیمه مشغول بکار هستن پیشرفت قابل توجه ای داشته اند
3-رقابت سالم رابطه نزذیک به آموزشهای عملی و تئوری در شرکت های بیمه می باشد.
4- امروزه اینقدر مدرک دانشگاهی وجود دارد که شبیه حباب می باشند و در حال اشباه شدن هستن. واقعا" دیدم که افرادی که مدرک دانشگاهی (بیمه )بالایی دارند که که هنوز از لحاظ املائ فارسی مشکل دارند ودیگر مراحل پیشکش.
 
 
#18 دانشجوي بيمه ۱۸ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۵
با سلام خسته نباشيد
از انجمن محترم خواستارم پيگير مطالبات دانش آموختگان بيمه باشد
بنده داراي مدرك ليسانس بيمه هستم پارسال در آزمون استخدامی یکی از شرکتهای بیمه که برای شهر همدان جذب نیرو می نمود در آزمون شركت كردم
اما منابع آزمون كاملا" غير بيمه اي بود
اكثر سوالات از كتابهاي روانشناسي رشته علوم اجتماعي و علوم تربيتي بود با اشكال هندسي تست هوش بود . دريغ از يك سوال از اصول بيمه حقوق بيمه بيمه اموال بيمه اشخاص بنظر شما دليل اين كار چيست


سوال 1 : چرا بعضی از شرکتهای بیمه در چند سال اخير فارغ التحصيل بيمه اي استخدام نمي نمايد
سوال2: آيا رشته بيمه مانند دانش مسائل روز نمي باشد كه اكثر شركت هاي بيمه داراي نيرو هاي فرتوت و خسته داراي سن خارج از قوانين كار مي باشند.
 
 
#17 محمد امین سالاریان ۱۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۱
ا.برای رسیدن به فضای رقابتی ابتدا باید بستر های لازم به منظور تحقق عدالت اجتماعی و اقتصادی بر قرار شود تا با ایجاد زمینه های لازم در جهت برقراری عدالت و ایجاد مساوات گام های موثری برداشته شود و آحاد جامعه با نظارت مستقیم و غیر مستقیم دستگاه های نظارتی و مشورتی از خدمات برابری بهره مند گردند.
2.رفع انحصار جز با مطالبه همگانی و با کمک و رفع موانع از سوی دستگاه ههای مشورتی و نظارتی همچون انجمن حرفه ای صنعت بیمه و بیمه مرکزی وشورای هماهنگی بیمه های بازرگانی مسیر نخواهد شد.
3.برای ایجاد فضای رقابتی باید همه دستگاه ها و سازمان ها همچون رسانه ملی،اقتصاد ودارایی،بیمه مرکزی،آموزش و پرورش درآن ایفای نقش نمایند.
4.ارتقای علمی و فنی نیروی انسانی صنعت بیمه می تواند موجبات افزایش راندمان و بازدهی فروش را برای این صنعت و بیمه گران به همراه داشته باشد.
5.افزایش رضایتمندی مشتری جز با نظارت بیشتر و موثر تر بیمه مرکزی و دستگاه های نظارتی بر عملکرد شرکتهای بیمه گر و با مشتری نوازی نه مشتری مداری میسر نخواهد شد.
 
 
#16 احمد ۱۶ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۰۵
بیمه ها در ایران فقط و فقط نقش جبران کننده خساراتی را به عهده دارند که در کنترل و محاسبه و انتقال ریسک آن ها هیچ نقشی ندارند. حادثه اسکانیا آتش گرفته در محور تهران تماما دیه فوت شدگان را پرداخت کردند اما برای برگرداندن حق خود با وجود قصور محرز شرکت سازنده اتوبوس هیچ اقدامی را انجام تدادند
2) شایسته است بیمه مرکزی آمار مدیران شعب شرکت های بیمه را منتشر نماید تا همگان ببینند چند درصد آن ها سواد بیمه ای دارند
3)صنعت بیمه در محاسبه قیمت ها متناسب با ریسک آن چقدر نقش دارد
4) در خبرها خواندم تخفیف برای بیمه ثالث ممنوع شده است (مصوبه بیمه مرکزی )
در حالی که بعضی از شرکتهای بیمه هنوز به عناوین مختلف تخفیف میدهند

در صورت اصلاح این مشکلات جاده رقابت برای بیمه ها فعال می شود رقابت به معنای واقعی کلمه معنا می پذیرد
 
 
#15 ما فارغ التحصيلان ۱۶ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۷
ما بايد نگاه كنيم ببينيم مشكل صنعت بيمه كجاست كه اينقد عقب افتاده ست
كه دچار ركورد مضاف شده.

ما فارغ التحصيلان بيمه حق داريم درباره رشته تحصيلي خود تحقيق كنيم دربار فضاي كار و چارچوب سازمان كاري خود مطلع باشيم

به هرشركت بيمه ي كه مراجعه مي كنيم در مي بابيم حداقل يك فارغ التحصيل بيمه جذب شده ندارد.
اكثر نمايندگانش فاقد مدرك بيمه اي هستند
مديرانش هم كه اكثرا" در شركتهاي قبلي بازنشسته شده اند ودرشركتي ديگر خدمت مي كنند.

فضا رابسته اند . ميادين براي دانش آموختگان بيمه وجود ندارد.
 
 
#14 احمد ۱۵ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۲
بیاییم نگاهی به وضعیت بیمه توسعه که گواه وضعیت بغرنج بیمه در کشور است بیندازیم . به هر صورت بیمه توسعه ورشکسته شده است
1)اقدامات بیمه مرکزی برای استیفای تعهدات این بیمه به مردم چه بوده است؟
2)بیمه شخص ثالث به عنوان شالوده بیمه در ایران از چنان ضعف ساختاری رنج میبرد که اگر به صنعت بیمه به مثابه یک ساختمان نگاه کنیم با کوچکترین لغزشی در شالوده کل ساختمان فرو می ریزد
3)جای خالی نهادی مستقل که وظیفه تتظیم کارشناسانه قوانین بیمه ای هم طراز با قوانین جهانی و نه ترجمه دست و پا شکسته از آن قوانین احساس می شود
4)بیمه ها در کشور های پیشرفته مانند کاتالیزور عمل می کنند فرآیند را تسریع می کنند اما خود مصرف نمی شوند
به طور همه فهم ابزاری برای دولت ها در زمینه کاهش سوانح و قیمت ها و ... هستند
اما در ایران ؟!
اما پیشنهاداتی در مورد رقایت
بیمه مرکزی به طور عادلانه و چند مرحله در سال رتبه توانگری شرکت های بیمه در سه زمینه توانگری مالی و توانگری پرداخت به موقع خسارت و میزان رضایت مراجعه ککندگان را اعلام نماید
 
 
#13 نماينده بيمه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۶
براي اشاعه فرهنگ بيمه و رقابت سالم :
1. پرورش و نخبه يابي فارغ التحصيلان رشته بيمه
2. توجه به ديدگاه هاي افراد اهل فن و بيمه گر الگو برداري از روش هاي صحيح مديريت آنان در سازمان و شبكه فروش
3. تبليغات عمومي و مشترك بيمه مركزي و تمامي شركت هاي بيمه در رسانه هاي عمومي .
4. تخصصي نمودن بخش هاي اداري فني مالي بيمه ارائه مديريت تحول در تمامي شركت هاي توسط بيمه مركزي و خود شركت هاي بيمه در بخش هاي كه دچار عقب ماندگي و ركود شده اند.
5. استعداد يابي از دانشگاه هاي ارائه دهنده رشته بيمه
6.نهادينه نمودن مديريت همدلي در بين كاركنان با شعار پيشرفت براي همه يكسان است.
7.كمك به نمايندگاني كه داراي پرتفوي هاي متنوع مناسب مي باشندو ايجاد برنامه هاي جديد رفاهي به نمايندگان وكاركنان دادن وام به نمايندگان واقعي جهت تجهيز دفاتر كه كمك شاياني در دغدغه هاي اوليه آنان مي نمايد.
 
 
#12 نماينده بيمه ۱۴ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۳۸
باسلام احترام
من تمامي نظرات خواندم با 99%موضوعات مطروحه موافقم.
متاسفانه بيمه از مديريت فرسودگي رنج مي برد .استفاده از مديراني كه سي چند سال خدمت نموده اند بكارگيري دوباره چيزي جز بي انگيزگي وجود نخواهد داشت .يا وجود يك مدير فاقد تحصيلات بيمه در رياست يك شركت عرصه بر كارمندان بيمه اي تنگ خواهد نمود مبادا زنگ خطري بر او باشد
اگر مديران بيمه مركزي وساير شركتهاي بيمه نگاهي به كل شبكه فروش بيمه بياندازند متوجه مي شوند اكثر دفاتر نمايندگي بيمه قريب به%60توسط شخص فاقد حرفه و مدرك بيمه اي داير شده است
و تمامي نيروهاي يك شركت بيمه از ستاد شعبه گرفته فاقد مدرك دانشگاهي بيمه هستند
افراد بيمه اي در حاشيه از اجرائيات وجود دارند.

من دهها مورد به عين مستقيم ديده ام
شخص داراي مدرك غيربيمه اي مي باشد و الان دارد در رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي بيمه تحصيل مي كند.
متاسفانه از دنياي بيمه چيز جز گرفتن مدرك ارشد متوجه نيست
 
 
#11 محمد ۱۱ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۳
با تخصصی کردن و پیاده سازی طرح موزائیکی در مناطق مختلف با توجه به ریسک پذیر بودن هر منطقه نسبت به فعالیتها و گرایشهای بیمه ای و پوشش این فعالیتها می توان در صنعت بیمه انگیزش و حس رقابت را زنده کرد .
باسپاس
 
 
#10 پژوهشگر بيمه اي هستم ۱۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۶
خوشحاليم انجمن بيمه يك صفحه را ايجاد نموده تا مشكلات شركت ها و نمايندگان بيمه را در آن بيان كنيم
رقابت در صنعت بيمه وجود دارد. مي گوييد نيست از تهران شروع كنيم تا كل استانها
هرشركتي سي نماينده دارد هر كدام براي پاگير كردن مشتري هر نرخي را مي دهند از شعبه گرفته تا دفتر مركزي و حتي دفتر مدير عامل براي يك حق بيمه دوميليون توماني به آسمان زمين وصل مي شوند
اين كارها فقط توسط دو دسته نماينده انجام مي شود
يك نماينده كه شغل دومش نمايندگي بيمه است از طريق يك لابي آن مشتري را جذب كرده
يا نماينده تخصص و رشته اش بيمه نيست حاضر است بيشتر از كارمزد دريافتي اش از حق بيمه كسر نمايد.
متاسفانه در رقابت كردن نرخ شكني از بيمه ايران البرز آسيا گرفته تا دانا ساير خصوصي ها هر شركتي ساز خودش را مي زند.
پس بيمه مركزي فقط ده واحد نظارت اداره كل و مديريت دارد حكمتش چيست
رقابت سالم وفني براي جذب مشتري در صنعت بيمه با يكپارچه سازي شبكه فروش وشعب به كار گيري افراد عالم و باسواد ايجاد مي گردد
بنابراين مشتري اعتماد تر مي گردد
 
 
#9 بيمه گر ۱۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۲۱
شايد ما به ادارت تامين اجتماعي رفته باشيم ديده ايم كه واحد بيمه گري يك رسيد پرداخت حق بيمه تحويل كارفرما داده باشد بدون اينكه بتواند درخواست تخفيف نمايدآنرا پرداخت مي نمايداما چرا براي بيمه هاي بازرگاني جاي تخفيف وتغييرات در حق بيمه تعرفه شكني و گذشت از كارمزد وجود دارد.
متاسفانه در چند سال اخير رويه بسيار ناروا در صنعت بيمه اتفاق افتاده است كه نمايندگان اكثر شركتهاي بيمه براي ربودن مشتري از كارمزد قانوني خود حتي مازاد بر آن هم گذشته اند.
بنده نمايندگان بعضی از شرکتهای بیمه را ديده ام که براي حفظ مشتري دست به تخريب شركت هاي خصوصي مي زنند. حتي آنقدر حق بيمه را پائين مي اورند كه باعث بدبيني بيمه گذار به ساير شركتها مي شود.
متاسفانه نمايندگي بيمه در اكثر استانها توسط نماينده اداره نمي شود بلكه توسط شخصي اداره مي شود كه داراي شغل دوم است و يا معلم يا كارمند بازنشسته يا وكيل دادگستري يا پرستار بيمارستان /وقتي مشتري به ايشان مراجعه مي نمايد براي حفظ اين مشتري حاضر به قانون شكني مي شود و نرخ هاي را ارائه مي دهد كه ...
 
 
#8 بيمه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۷
با سلام و ادب

رقابت در صنعت بيمه زماني بوجود مي آيد كه مزيتهاي رقابتي محصول مشخص معين باشد.
وقتيكه حق بيمه بيمه مسئوليت در يك شركت بيمه ايكس و در شركت بيمه ديگر منهاي دو ايكس مي شود نماينده بيمه هم از كارمزد خود ده درصدش مي گذرد نبايد اسمش را بيمه گري گذاشت.پس تا اينجا خريدار يا بيمه گذار به بيمه به عنوان محصول معلق نگاه مي كند.

بايد براي رقابت سازي و اشاعه فرهنگ بيمه در بين مردم و قرار دادن در سبد خريد خانوار تغييرات اساسي در برآورد نرخ ها و تعرفه و قيمتهاي تجاري و پايه اي نمود.
بايد بيمه مركزي بعنوان مرجع علمي و فني نرخ ها را توسط متخصصين بيمه تعيين نمايد
نبايد اجازه داد مجلس ودولت محترم نرخ ها تعيين كنند.

بنده از انجمن محترم خواستارم رشته كارشناسي ارشد مديريت ريسك بيمه
كارشناسي ارشد بيمه اكچوئري در اكثر استانها با هماهنگي دانشگاههاي دولتي و غير دولتي تاسيس نمايند.
مبناي جذب هم فقط فارغ التحصيلان رشته بيمه بتوانند تحصيل كنند.
تا بتوانيم افراد متخصص و بيمه گر واقعي را پرورش دهيم
 
 
#7 بيمه گران ايراني ۰۸ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۴
صنعت بيمه بايد به دست بيمه گرهاي علمي وارزشي بيمه گران دلسوز اداره شود.
نه افرادي كه سالها در ادارات دولتي خدمت كرده اند از بيمه گري فقط بيمه ماشين را مي دانند. (شخص ثالث هم نمي گويند.)
متاسفانه در صنعت بيمه اكثر مديران با مدرك هاي كارداني اداري مالي و كارداني علوم مديريت و طبيعي مدرك هاي را نه از دانشگاه بلكه سازمان محل خدمت خود با عنوان ضمن خدمت دريافت نموده اند.
الان هم واحد هاي دانشگاه آ‍زاد مملو از مديران كارمندان شركت هاي بيمه مي باشد.

كه مدك هاي كارداني و كارشناسي غبر مرتبطي دارند.
فقط به دنبال گرفتن مدرك ارشد بيمه هستند

به اطلاع مي رسانم نام رشته اعلام شده فوق ليسانس بيمه نيست

رشته مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي و بيمه فقط داراي 6 واحد بيمه اي مي باشد.
كه اكثر افراد جهت تعميم دادن به رشته بيمه آن را با ابن اسم مي خوانند

خواهشمندم در اتاق فكر صنعت بيمه اين موضوع را برسي نمايد

شفافيت مسير راه توسعه و آگاهيست
 
 
#6 کارشناس بیمه ۰۸ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۶
باسلام
به نظر من یکی از راه های افزایش رقابت پذیری اگاه سازی مردم از بیمه است بسیاری از مردم بیمه را با یک بانک یا موسسه مالی واعتباری اشتباه می گیرند وتصور می شود که حداقل معادل هزینه پرداختی حق بیمه باید در طول مدت بیمه نامه خود ازبیمه گر پس بگیرند در غیر این صورت ضررکرده اند.و این تصور را که حادثه برای دیگران است و چون من 10سال است تصادف نکرده ام یا حادثه ای برایم رخ نداده دیگرهم نیست
 
 
#5 كارشناس بيمه ۰۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۹
براي افزايش رقابت
1.داشتن شفافيت در بخش مديريت .توانايي مالي و فني
2. داشتن نيروي كار آزمود منحصرآ" فارغ التحصيل رشته بيمه داشتن اطلاعات روز بيمه اي
3.تحليل اقتصادي يك پرو‍ه بيمه اي هزينه سود زيان
4. تخصيص بخشي از درامد هاي شركت در عرصه تبليغات و اموزش در رسانه عمومي
5.تغيير بنيادي در ساختار سازماني شركت هاي بيمه ايجاداداره مديريت ريسك.
 

افزودن نظر


 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن حرفه ای صنعت بیمه می باشد.

info@pii.ir