pic3.jpg

اتاق فکر مجازی - شماره 2


توانگری مالی شرکتهای بیمه مهمترین عامل تضمین ادای تعهدات آتی آنهاست.
به نظر شما چگونه میتوان به جامعه اطمینان داد که شرکتهای بیمه قادرند تعهدات بلندمدت خود (از جمله سرمایه بیمه های زندگی و مستمری) را ادا کنند.

 

نظرات

 
#37 م.م ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۸
1- ارائه خدمات صحيح در زمان بروز خسارت به هر يك از زيان ديدگان.
2- استخدام نيروهاي مرتبط با رشته بيمه در صنعت بيمه .
3- ارائه مجوز تاسيس شركت بيمه به افراد كار دان و مجرب درصنعت بيمه از سوي بيمه مركزي و اهميت كنترل مديران اجرايي واحدها يا بخش هاي بيمه اي به صورت صحيح .
4- ارائه بهترين خدمات به جاي نرخ شكني هاو غير اصولي كار كردن شركتهاي بيمه .
5- وجود يك بخش به نام R&D كه مستقيما" زير نظر يك مرجع صحيح و استاندارد درست با نظارت بيمه مركزي در كليه شركتهاي بيمه.
 
 
#36 امید شهبازی ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۹
این وظیفه در سطوح کلان و خرد دولت قابل بررسی است. گذشته از وظیفه خطیری که بر عهده بیمه گران و علی الخصوص روابط عمومی هاست لازم است تا در سطوح کلان دولت نسبت به آگاه سازی و اطمینان بخشی بیشتر به توده مردم اقدام نماید. این امر باید با همکاری بیشتر شرکت های بیمه با شورای سیاست گذاری صدا و سیما و نیز با نهاد های مرجهی مانند دانشگاهها و وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان صورت پذیرد. در سطح خرد نیز آگاهی رسانی طبقه اول افراد در تماس با بیمه گذاران که همانا نمایندگان هستن بسیار مفید خواهد بود. یک نکته بسیار مهم دیگر اینکه به نظر می رسد بازار سرمایه گذاری ایران هنوز از چند و چون دقیق روند های مالی شرکت های بیمه آشنایی نداشته و اصول تاکتیکی سالونسی مارجین هنوز بسیار گنگ می باشند.آشنایی با ساختار های بیمه باعث ایجاد اطمینان بیشتر نزد سرمایه گزاران و سپس عامه مردم خواهد شد. با تشکر از استاد بزرگوار دکتر حجاریان که این امکان را برای ارائه نظرات محیا نموده اند.
 
 
#35 لیلا نوری پور ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۹
با سلام
تشریح ماده 60 قانون تاسیس بیمه و بیمه گری از طریق رسانه های مختلف می تواند در زمینه ایجاد اطمینان به افراد جامعه ( و مسلماً آگاهی از وجود تضمین) مؤثر واقع گردد.
در این ماده به تضمین حقوق و مطالبات بیمه‏ گذاران، بیمه‏ شدگان و صاحبان حقوق آنان اشاره شده است و درصورت انحلال یا ورشکستگى یک شرکت بیمه، بیمه‏ گذاران و بیمه‏ شدگان و صاحبان حقوق آنان نسبت به سایر بستانکاران، حق تقدم دارند. در میان رشته‏ هاى مختلف بیمه، حق تقدم با بیمه عمر است.
 
 
#34 محمدرضا ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۰
1- آموزشهای لازم از زمان شروع به تحصیل درمدارس (از ابتدائی
2-اعتماد سازی مردم مثل بانکها
3-فرهنگ سازی و تبلیغات مثبت( برای افرادی که بیمه نامه را خریده و مدت بازپرداخت آن شدهبه مردم معرفی شوند)
4-ارائه دو واحد دررسی در دانشگاهها
 
 
#33 سعید افشار ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۳
با سلام
باید خاطر نشان کرد تا زمانی که دیدگاه عموم اقشار جامعه به فعالیت شرکتهای بیمه همانند سایر مشاغل صرفاً سودآوری میباشدو نیز تا زمانیکه انواع شرکتهای قانونی و ثبت شده به راحتی کلاهبرداری نموده و بدون هیچ محدودیتی باعث بی اعتمادی مردم خصوصاً کم درآمد میگردند نمیتوان این اعتماد را ثابت و تضمین نمود.وقتی احاد مردم به چشم و گوش خود مطلع میشوند که شرکت بیمه X توان مالی کافی را ندارد و یا در زمان پرداخت خسارت هاچه کلی و چه جزئی رفتار مناسبی ندارد نمیتوان این انتظار را داشت که فرهنگ بیمه ای در جامعه ای که ضعف فرهنگی آن موجب بروز بسیاری از مشکلات میباشد توسعه یافته و همتراز با کشور های پیشرفته گردد...
 
 
#32 ساناز اعلایی ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
با سلام :
بیمه نیاز اولیه مردم برای اطمینان بیشتر از آینده خود و بچه های هر فردی می باشد . این اصل اولیه را باید با بازاریابی اصولی و مطالعاتی روی قشرهای مختلف و سطح نیازهاشان و اینکه چگونه باید نیازهایشان در نظر و توجیه شوند گرفته شود. اگر بیمه گر و بیمه گزار اطلاعات کافی و سواد بیمه ای داشته باشند تقریبا نصف راه طی شده.
بیمه گر اطمینان پیدا کند مانند بانک مرکزی که پشتوانه مالی تمام بانکهاست و پول هیچ کس در بانک از بین نمی رود . همین اطمینان را در مورد بیمه های عمر و زندگی با توجه به پشتوانه بودن بیمه مرکز داشته باشد. یعنی بیمه مرکزی به صورت رسمی اعلام حمایت بکند.
تمام پولهایی که بابت آینده هر بیمه گزار از آن شخص دریافت می شود با توجه به اصول سرمایه گذاری زیر نظر صاحب نظران بورس و بیمه برای هر مقدار از پول دریافتی سرمایه گذاری مناسب داشته و این اطلاعات و چگونگی آن برای اطمینان بیشتر تا حدودی در اختیار بیمه گزار قرار گیرد
اصل دوم احترام به بیمه گذار و دادن توضیحات اصولی و گفتن همه واقعیت در کسب اعتماد بیمه گذار و روشن کردن راهی که در پیش دارد تا توان اعتماد بیشتر و تصمیم گیری بهتر داشته باشد
طرح های موجود باید مطالعاتی تر و کاربردی تر باشد تا بتوان بیمه گزاران جذب شود.
 
 
#31 صادقی نسب ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۲
با سلام
1. پشتیبانی بیمه مرکزی بعنوان نهاد حمایتی نظارتی بر بیمه های سرمایه گذاری...و صد البته اعلام آن در رسانه های ملی
2. تبلیغات فراوان و مکرر رسانه های ملی در خصوص این نوع بیمه ها ( از افرادی که واقعا بینانه با نگرش سرمایه گذاری و یا صرفا جهت اخذ پوشش بیمه ای وارد طولانیترین قرارداد بیمه ای با بیمه گر خواهند شد مصاحبه شود و دیدگاه های مثبت و واقعی در رسانه ها پخش شود )
3. آموزش بازاریابان حرفه ای و تربیت نیروی متخصص جهت جذب مشتریان جهت توسعه فروش موفق در بیمه( نیروهای ما صرفا جهت افزایش فروش و درآمد خود بیمه عمر نفروشند)
4. همکاری بانک و بیمه جهت اعطای مزایای کوتاه مدت به سرمایه گذاران
5. به امید آنکه روزی صنعت بیمه در کشور بتواند نقشی بسیار مهمتر و بزرگتر در پشتیبانی اقتصاد کشور ایفا کند و سپس بتوانیم علاوه بر گسترش فرهنگ بیمه ای در جامعه، اقتصاد ملی را نیز دچار تحول سازیم
 
 
#30 علی ح ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۲۳:۲۳
سلام: چند پیشنهاد دارم
1- شرکتهای بیمه در تعهدات کوتاه مدت خود(ثالث - بدنه -آتش سوزی مسکونی و غیرصنعتی )با آگاه سازی از تعهدات خود و سریع عمل کردن تعهدات نسبت به بیمه گذاران در شهرهای کوچک
2- همکاری و انجام سرویسهای محوله با یک نهاد دولتی مثل خدمات درمانی یا تامین اجتماعی جهت ارئه خدمات بازخرید یا خسارت
3-آموزش ساده نوجوانان- خردسال از طریق مراکز آموزشی بصورت آزمایشی از شهرهای کم جمعیت
4- بیمه زندگی طراحی بشه با بازخرید مدت کوتاه و طراحی سیستم اطلاع رسانی تمام بیمه گذاران از پایبند ی تعهدات در این نوع بیمه نامه
 
 
#29 مدریک ازغ ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۵۷
1-اعلام به مردم از طریق مجرای رسمی (دولتی)می تواند بسیار مفید باشد و مردم به یک اطلاع رسانی رسمی و از طریق تریبون رسمی اعتماد بیشتری خواهند کرد تا به یک نماینده فروش . 2- شرکت ها قبل از همه چیز باید خدمات پس از فروش که همان مراکز پرداخت خسارت می باشد را در تمامی شهرهای ایران راه اندازی کنند و جهت پرداخت خسارت به مردم به دید یک کلاه بردار نگاه نکنند بلکه به دید یک بیمه گذار و مشتری باارزش که دچار زیان شده است نگاه کنند تا اعتماد مردم جلب شود. شرکت ها در پرداخت خسارت 500 هزارتومانی هم دچار مشکل می شوند و بسیاری از مردم با دید منفی به خدمات و خسارت دهی به شرکت های بیمه نگاه می کنند و این موارد می تواند اعتماد مردم را کسب کند.
 
 
#28 علی اسحاقی ۱۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۷
با سلام
فرهنگ سازی بیمه عمر یکی از مهمترین مسائل است که باید مورد توجه باشد
عملکردمناسب در پرداخت خسارت شرکت های بیمه در خصوص سایر رشته های بیمه ای
اطلاع رسانی مفید و پیوسته شرکت های بیمه
 
 
#27 احمد م ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۱۴
سلام...معقول ومنصفانه قضاوت كنيم ...چه تعداد از مردم با خريد بيمه عمر در زندگيشون اتفاق خوبي افتاده...وچه تعداد از اين اتفاقات رسانه اي شده ...هزينه هاي تبليغات فراوان و گاها بي نتيجه چه مقدارش صرف قرعه كشي و اعطاء جواز به خريداران بيمه عمر شده تا ترويجي باشه براي خريد بيمه عمر و انگيزه اي براي تحقيق مردم و اشنايي با مزاياي آن شده است ....... ....واقع بين باشيم مردم علاقه مند سرمایه گذاري و فعاليت هاي زود بازده هستند و اينكه اين فعاليت ها آثار بزرگي رو در زندگي آنها بگذارد ...پول مردم در بانك ها سپرده يا در حسابهاي قرض الحسنه براي قرعه كشي ها جابجا ميشه...چرا؟؟؟؟
علت پاداش است ...براي تبليغ موثر و براي جا افتادن اين فرهنگ بايد از ابزاري مثل پاداش هاي سريع و دوره اي استفاده گرد و از اين طريق مردم را با بيمه عمر آشنا و اين فرهنگ را نهادينه كرد...شايد با اين روش مردم تلخي تورمي را كه باعث بي ارزش شدن سرمايه بيمه عمر در طي ساليان گذار مدت بيمه نامه اتفاق مي افتد رو بهتر تحمل كنن....
 
 
#26 محمدعلي رجبي تربه بر ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۶
با سلام .در دنیا سهامداران شرکتهای بیمه زندگی ،بیمه گذاران آنها هستند واین اطمینان خاطری است جهت سرمایه گذاری این گروه که معمولاً دوران سرمایه گذاری آنها طولانی تراست.ذیل جدول پیش بینی تعهدات آمده است "نرخ سود فنی از سال دهم به بعد بر اساس شرایط اقتصادی آن و مصوبات بیمه مرکزی ایران خواهد بودولی حداقل به میزان ده درصد تضمین شده است".زمانی که بیمه گذار در اندیشه خرید بیمه نامه با نرخ سودتضمینی 18% وباامید به دستیابی به سود پیش بینی 22تا24 درصدی میباشدچنین نوشتاری علی رغم تمام جنبه های تکنیکی وعلمی بودن آن با توجه به تورم موجود در بازارو عدم اطمینانی که در واژه "براساس شرایط اقتصادی آن" نهفته است آرامش لازم جهت سرمایه گذاری راکسب نخواهدکرد.شاید مطلوبتر باشد بیمه مرکزی که به عنوان نهاد ناظر واطمینان بخش عمل مینماید باراهکارهائی نظیر ایجاد ذخایر خاص،درصد اتکائی و...درصد تضمینی پس از 10سال را حداقل به درصد تضمینی شرکت صادر کننده بیمه نامه مذکور برساندتا بیمه گذار احساس امنیت بشتری نموده وآسوده خاطر باشد که تحت هرشرایطی به حداقل سودتضمینی آنهم به ضمانت نهادناظر(بیمه مرکزی)خواهد رسید.با سپاس
 
 
#25 سعادت ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۳
با سلام
تبلیغاتی پخش شود که نشان دهد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران پشتوانه بیمه مرکزی است و مسئولان دولت ان را تایید کنند و ثابت کنند ورشکستگی در بیمه مفهومی ندارد زمانی که نهادی مانند بانک مرکزی پشتوانه بیمه باشد اعتماد بیشتری جلب میشود
 
 
#24 اله وردی ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۰۳
با سلام به نظر من در بین آحاد مردم پرداخت تعهدات بیمه های زندگی به علت نوپابودن این نوع بیمه دارای وجهه خوبی می باشد و همین امر می تواند کمک بسیار بزرگی در فروش بیمه های زندگی باشد و تا زمانی که تعهدات شرکتها به موقع و درست انجام گردد شرکتهای بیمه می توانند مانور خوبی در این رشته بدهند همچنین اگر این موضوع رسانه ای گردد و شرکتهای بیمه بتوانند اعتماد مردم را کماکان جلب نمایند کمتر کسی به فکر عدم ادای تعهدات شرکتها در زمینه این نوع بیمه نامه می افتد
 
 
#23 حبیب اله خادمی ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۰۴
روشی که می توان به مردم اطمینان خاطر داد تا اینکه به شرکتهای بیمه اعتماد کنند عامل ریسک پذیری آن شرکت نسبت به سایر رشته های بیمه به خصوص رشته ثالث و بدنه اتومبیل می باشد یعنی اینکه توانگری مالی به این معنا نیست که هر شرکتی که سرمایه بیشتری داشته باشد می تواند به تعهدات خود عمل نماید به نظر من توانگری مالی هر شرکت بیمه ای به تفکرات و سیاستهای مدیریتی مدیران آن شرکت می باشد یعنی مدیر یا مدیرانی که در یک شرکت بیمه ای قابلیت تصمیم وانجام ریسک به عبارتی ریسک پذیر نباشد به هیچ عنوان مردم جامعه به آن شرکت بیمه ای در هنگام وقوع خسارت احتمالی اعتماد نداشته و آن شرکت نمی تواند توانگری مالی خوبی داشته باشد.
 
 
#22 عباس ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۲۹
1- ايجاد فرهنگ بيمه ايي در بين احاد مردم
2- ايجاد شركتهاي تخصصي بيمه هاي زندگي
3- ورود بانكها به عرصه بيمه گري
4- حمايت از نيروي انساني متخصص جهت تصدي مشاغل بيمه ايي در سراسر كشور
5- ايجاد مراجع حل اختلاف مستقيم با امور بيمه گري و اطمينان از رسيدگي به تخلفات شركتهاي بيمه
6- پايان سلطه افراد و شركتهاي خاص پيشرو در صنعت بيمه
7- اجازه ورود سرمايه گذاران و بيمه گران خارجي به بازار داخلي

از همه مهمتر كه خودم درگيرشم حمايت بيمه مركزي از فارغ التحصيلان بيمه به عنوان الزام قانوني صنعت (( مانند كارشناسان بهداشت كه الزاما بايد در صنايع بكار گرفته شوند )) اميدوارم روزي همه فارغ التصحيلان بيمه در صعنت بيمه مشغول شوند.
 
 
#21 مریم سعیدیان ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۵
1- بیمه مرکزی در اجرایی کردن اولین اصل بیمه ای (حداعلای حسن نیت)نقش اصلی را ایفا می نماید و باید با بکارگیری اهرم های مختلف تبلیغات حس اعتمادی در مردم ایجاد نماید که بدانند نیروی ناظر بر شرکت های بیمه ای با تمام همیت خود فعالیت دارد.
2- پاسخگوئی سریع شرکت های بیمه ای در قبال تعهدات کوتاه مدت خود؛ که در کنار آن به معنای واقعی به فرهنگ سازی استفاده از پوشش های مختلف بیمه ای بپردازند.
 
 
#20 بهرنك ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۸
تمامي نظرات دوستان رو مطالعه كردم و هريك از افراد درست نقطه ضعف هاي اين صنعت رو اعلام كردن و من به عنوان جزء كوچكي از اين صنعت يك نقطه ضعفي را ديدم كه باعث خيلي از مشكلات شده است ؛ ((نداشتن نيروهاي انساني داراي دانش و تخصص حرفه اي))
در هر سازماني كه بخواهد كار دراز مدت انجام دهد اولين اولويت قراردادن نيروهاي انساني با دارابودن دانش و تخصص حرفه اي است كه شركت هاي بيمه اي كشور ما (چه دولتي و چه خصوصي ) از اين موضوع رنج برده و افراد بر اساس رابطه بر سر پست هاي مديريتي قرار مي گيرند و همچنين كاركنان آن سازمان هم به اين نحوه استخدام مي شوند. اين نوع رفتار باعث مي شود كه تصميمات و عمل كرده اين افراد چه در دراز مدت و چه در كوتاه مدت هم به ضرر شركت بيمه ي خود باشد و هم كل صنعت بيمه با اين رفتار نسنجيده افراد زير سوال رود.اما اگر شركت هاي بيمه اي اولين و مهم ترين اصل كه گفته شد را رعايت كنند خود باعث مي شود افراد جامعه بيشتر به شركت هاي بيمه اي اعتماد كنند و خود نوعي فرهنگ سازي مي شود و بيمه نامه هاي مثل بيمه هاي عمر در كشور ما پرتفوي قابل قبولي را جذب كند.
 
 
#19 علیرضا محمدی ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۱
به نظرم عملی ترین و بهترین شیوه ، ایفای تعهدات کوتاه مدت در زمان مناسب و البته با کیفیت مطلوب است. تسویه درست و به موقع خسارت بیمه نامه های جاری ، بهترین نشانه برای پی بردن به تعهد یا عدم تعهد بیمه گر بوده و به مثابه بزرگترین تبلیغ یا ضد تبلیغ برای هر سازمان بیمه ای می تواند کارکرد داشته باشد. واقعیتی مغفول مانده از چشم اکثر شرکتهای بیمه و خصوصا مدیران آنها!
 
 
#18 مصطفی سلیمانی ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۳۸
به نظر اینجانب باید یک شرکت تخصصی جداگانه منفک از بیمه مرکزی تأسیس گردد و اتکایی اجباری با این شرکت صورت پذیرد که بیمه مرکزی ج.ا.ا فقط نقش نهاد ناظر را داشته باشد.
توانگری مالی شاخص خوبی است برای شناسایی و محاسبه توانایی ایفای تعهدات یک شرکت بیمه ولی آیا سرمایه موجود که صورت کسر SMR یا همان نسبت توانگری مالی می باشد، دارای شفافیت می باشد. آیا Cash Flow شرکت های بیمه به اندازه ای است که پاسخگوی ذخایر لحاظ شده در صورت های مالی یک شرکت بیمه باشد؟
با توجه به لوکس بودن بیمه در کشورهای در حال توسعه و همچنین بالا بودن درصد آسیب پذیری قشر ضعیف جامعه در مقایسه با قشر مرفه جامعه مهمترین کمکی که می توان به پیشرفت این صنعت و اعتلای نام آن کرد، چیزی نیست جز اجرای اولین اصل در بیمه از جانب بیمه گر که همانا اصل حسن نیست می باشد. چه در مسائل مالی(شفاف سازی) و چه در مسائل فنی بیمه ای.
همچنین یکی از کاربردی ترین روش های محاسبه و اندازه گیری ریسک ارزش در معرض ریسک (VaR) می باشد که بسیار مفید فایده خواهد در ارزیابی عملکرد شرکت در بحث ریسک.
با تشکر
 

افزودن نظر


 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن حرفه ای صنعت بیمه می باشد.

info@pii.ir