pic3.jpg

اتاق فکر مجازی - شماره 1

پاسخ شما چیست؟


1- با حضور آقای امین در راس بیمه مرکزی و با توجه به آنکه ایشان از اعضای خانواده بیمه کشور بوده و با مشکلات این صنعت آشنایی دارند جنابعالی چه انتظاراتی از ایشان دارید؟
2- مهمترین مشکل صنعت بیمه چیست و چه راهکاری برای آن دارید؟
3- چگونه می توان امید را در صنعت بیمه افزایش داد؟
4- چگونه می توان اعتبار اجتماعی صنعت بیمه را ارتقاء داد؟

 

 

نظرات

 
#29 عبدالامیر فاضلی نیا ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۲۹
سلام نمایندگی بیمه آسیابه اشتباه در بیمه نمامه مسولیت مدنی ساختمان بجای متراژ 802 مترکل متراژ یلک طبفه 168 متر قید کرده که در زمان پوشش بیمه حادثه ایی برای یکی از کارگرها پپیش آمده ولی بیمه آسبا دیغه را بر اساس 168 متر می خواهد محاسبه کندد و با توجه به اینجه در فرم پیش نهاد متراژی وارد نشده
لطفا راهنمایی بفرمایید چگونه می توان بیمه را ملزم به محاسبه دیه بر اساس متراژ واقعی نمایم تشکر
 
 
#28 کورش ۰۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۲۳
1- الف)جلوگیری از ظهور قارچ گونه شرکتهای بیمه
ب)نظارت کامل بر اعطای نمایندگی بیمه (نظارت واقعی نه تشریفاتی)
ج)برخورد قاطعانه با نرخ شکنی در شرکتهای بیمه
ه)جلوگیری از ورود افراد غیر متخصص در بدنه صنعت بیمه
2-مهم ترین مشکل سوء مدیریت است یعنی بحران مدیریت.
راهکاری هم به جز استعفای عده ی کثیری از مدیران فعلی و جایگزینی مدیران شایسته ندارد.اگر راهکاری هم پیشنهاد گردد صرفا مثل مسکن بصورت مقطعی عمل خواهد کرد.
3-تنها راه بازگرداندن امید به این صنعت صداقت، بکارگیری افراد متخصص، برخورد شدید با تخلفات و سعی در حفظ منافع تلاشگران این صنعت می باشد.
4-کاری سخت اما شدنی است. در شرایطی که باور عمومی مردم، شرکتهای بیمه را دزد و کلاهبردار می پندارد(بهانه جویی برای فرار از پرداخت خسارت در زمان بروز حادثه) می بایست با آموزش صحیح نیروهای ستادی، فروش و علی الخصوص خسارت که ویترین شرکتهای بیمه محسوب می شوند در راستای مشتری مداری و احترام به حقوق بیمه گزاران (خرد و کلان)این اعتبار را دوباره به صنعت برگرداند.
 
 
#27 هرمز صدیقی ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۷
متاسفانه تغییرات متعدد آئین نامه نمایندگی در ایران به جای تقویت تشکل های صنفی برای آموزش و نظارت بر عملکرد شبکه فروش شرایطی را فراهم نموده است که هم اکنون شاهد هرج ومرج و بی نظمی کامل در روند اعطای نمایندگی بیمه هستیم . بر عکس تشکلهای صنفی دیگر از پزشکان و وکلا گرفته تا صنوف زحمتکشی همچون تاکسی رانان و... که دراحراز صلاحیت و صدور و تمدید پروانه کاراعضاء خود نقش اساسی دارند در روند صدور یا تمدید پروانه فروشندگان بیمه و آموزش و نظارت و...ایشان هیچ نقشی برای تشکلهای صنفی موجود و بسیار قوی این صنف پیش بینی نشده است
اعطای بی حساب وکتاب نمایندگی توسط شرکتهای بیمه مختلف موجب تخدیش جایگاه اجتماعی این حرفه در اذهان عموم گشته و عدم رعایت حریم دفاتر نمایندگی بیمه عملا امنیت شغلی را از بین برده و مانعی اساسی در سرمایه گذاری صاحبان این حرفه در شغل خویش ایحاد و نهایتا منجر به فرار سرمایه از صنعت بیمه گردیده است
 
 
#26 هرمز صدیقی ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۷
8 – نمایندگان و کارگزاران بیمه
فروشندگان بیمه که در ایران نماینده گان شرکت های بیمه و یا کارگزاران و بازاریابهای ایشان هستند در تمامی دنیا عموما انسانهایی محترم ،دقیق و امین و درستکارهستند که آموزش های لازم را در مورد حرفه خویش به خوبی دیده و به دلیل رابطه مستقیم و رو در روبا مردم وبیمه گذاران نقش اساسی و بی بدیلی در جلب احترام واعتماد عمومی وتوسعه فرهنگ بیمه در جامعه دارند ونظارت اصولی و حرفه ای تشکل های صنفی مربوطه بر فعالیت ایشان ضامن حسن انجام کار این شبکه گسترده فروش است
 
 
#25 هرمز صدیقی ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۶
7 – جامعه و فرهنگ بیمه
متاسفانه بخشهای عظیمی از آحاد جامعه ما هیچ اطلاعی از انواع بیمه ومزایای استفاده از ان ندارند . بیمه مرکزی که متولی اصلی توسعه فرهنگ بیمه در چامعه است تا کنون هیچ اقدام موثری برای ترویج عمومی فرهنگ بیمه انجام نداده و شرکتهای بیمه هم صرفا به تبلیغ نام خود ان هم به صورتی کاملا غیر حرفه ای که عموما به ضد تبلیغ تبدیل می شود پرداخته ومی پردازند
جای خالی مفاهیم اساسی بیمه در کتابهای درسی ما ، سریالهای پر بیننده تلویزیونی و فیلم های هنرمندان صاحب نام سینما و دیگر عرصه های فرهنگی خالی است . در طول این چند دهه گذشته اگر بودجه ای هم برای چنین حرکتهای فرهنگ سازی اختصاص یافته باشد عموما در بیراهه هزینه شده ومحصول نهایی از حداقل کیفیت لازم بی بهره بوده است .
 
 
#24 هرمز صدیقی ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۶
6 – سازمان تامین اجتماعی
سازمان تامین اجتماعی که هم اکنون به یک غول اقتصادی یا کارتل انحصاری تحت امر دولت تبدیل شده است علاوه بر تمام بلایایی که تسلط دولتی برسر یک بنگاه اقتصادی می آورد دچار بلایایی بزرگ همچون انحصارزمینه فعالیت و نداشتن رقیب واجباراقشار مختلف مردم به پرداخت حق بیمه نیز مبتلاست که هر کدام از اینها به تنهایی برای شیوع عافیت طلبی غیر کار آمد و غیر پاسخگوی در ارکان یک سازمان کافی است
صدور مجوز فعالیت در عرصه بیمه های درمان و سلامت ومستمری بازنشستگی و از کار افتادگی برای شرکت سهامی بیمه ایران ودیگر شرکتهای قدرتمندی که توان ارائه این خدمات را داشته باشند راهگشای رقابتی سازنده خواهد بود که علاوه بر افزایش سهم بیمه های زندگی در صنعت بیمه کشور موجبات تحول ساختاری در سازمان تامین اجتماعی را نیز فراهم خواهد ساخت.
 
 
#23 هرمز صدیقی ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۵
6 – شرکتهای بیمه خصوصی :
اولین نشانه یک صنعت بیمه پویا و قرن بیست و یکمی آن است که گروههای مالی و تجاری و صنعتی بزرگ منافع خود را همواره درانتقال ریسک از درون خویش به شرکتهای تخصصی بیمه گر ببینند نه در نگهداری آن در درون خود .
این که هر بانک ، یا چند کارخانه نسبتا بزرگ یا هر گروه مالی دیگری شرکت بیمه ای تاسیس و علاوه بر نگهداری ریسک در درون خود در صدد عملیات حرفه ای بیمه گری نیز برآید به خودی خود نشانه بارزضعف مفرط صنعت بیمه کشور است .
تاریخچه بیمه صراحت دارد که خود بیمه گری یا تعاون و...به دوران طفولیت بیمه در چهان قرن نوزدهمی تعلق دارد و بعد ازشکل گرفتن صنعت بیمه پویا توان رقابت با شرکتهای بیمه گرتخصصی را نداشته و خود بخود بر چیده شده است .
 
 
#22 هرمز صدیقی ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
5 - شرکت سهامی بیمه ایران :
بیمه ایران که تا همین چند دهه پیش قدیمی ترین و قوی ترین و تاثیر گذار ترین شرکت بیمه خاور میانه بود و هم اکنون نیز علی رغم حضور تعداد چشم گیری شرکت های رقیب بیش از 50 درصد پرتفوی بیمه ای کشور را به تنهایی در اختیاردارد ازتمامی آن مشکلاتی رنج می برد که معمولابنگاه های اقتصادی کاملا دولتی بدان مبتلا هستند .
آیا نمی توان 49 در صد سهام این بزرگترین شرکت بیمه کشور را که به نوعی مادر صنعت بیمه کشور نیز محسوب و بسیاری از نهادهای این صنعت از بیمه مرکزی تا سازمان تامین اجتماعی از دل آن بیرون امده اند به کارکنان و نمایندگان این شرکت واگذار نمود ؟
در این صورت هم دغدغه مقامات عالیرتبه نظام از وجود اهرم دولتی قوی در صنعت بیمه برطرف می شود و هم علاوه بر ایجاد انگیزه کافی در بدنه اداری شرکت موجبات مشارکت بخش خصوصی در سیاستکذاریها واتخاذ تدابیر خرد و کلان و شایسته سالاری در مدیریتها نیز فراهم می گردد.
 
 
#21 هرمز صدیقی ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۳
3 – بیمه مرکزی :
بیمه مرکزی که دارای وظایف حاکمیتی است برای تنظیم امور بیمه گری و توسعه فرهنگ بیمه و...و مهمتر ازهمه نظارت بر عملکرد شرکتهای بیمه متاسفانه به عنوان یک شرکت بیمه اتکایی عملا در سود شرکتهای بیمه تحت نظارت خود شریک شده است حال چگونه قادر خواهد بود بر شرکای خود نظارت نماید خود یک معماست !
وظایف هفت گانه بیمه مرکزی عمدتا اجرایی بوده و به همین دلیل از وظایف اصلی خود بازمانده وبرای تغییر در این وضعیت لازم است وظایف اجرایی خود را کنار نهاده و با تشکیل شرکتهای بیمه اتکایی قدرتمند موافقت نموده و یا اجازه حضور در عرصه بیمه های اتکایی را به شرکتهای قدرتمند موجود بدهد.
 
 
#20 هرمز صدیقی ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۲
2 – شورای عالی بیمه :
ترکیب اعضا و وظایف این شورا که عالیترین مرجع سیاستگذاری کلان صنعت بیمه را بر عهده دارد نیزهمانند قانون بیمه نیازمند است به بازنگری و به روز رسانی . مروری بر برخی از ضعفها وتناقضات موجود در آئین نامه های مصوب شورا( آئین نامه غیر رقابتی 81 و آئین نامه های شماره ...نمایندگی ) نشانگر این ضرورت است که همه اعضاء این شورا می بایست هم دارای دانش بیمه ای لازم باشند و هم سابقه کار اجرایی مفید بیمه ای . همچنین می بایست فرصت حضور تشکلهای صنفی نمایندگان و کار گزارن و مشارکت ایشان در سیاستگذاری های کلان شواری عالی بیمه مهیا گردد
در قانون فعلی از ده نفر عضو شورای عالی بیمه یک نفر کارشناس بیمه به انتخاب مجمع عمومی و یکنفر مطلع ازبیمه به انتخاب رئیس اطاق بازرگانی به منظور فراهم نمودن این فرصت پیش بینی شده است که متاسفانه تاکنون نادیده انگاشته شده و اعضاء شورای عالی بیمه منتخب این دو ارگان معمولا هیچ نسبتی با شبکه فروش یا صدور نداشته اند
 
 
#19 هرمز صدیقی ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۲
1 – قانون بیمه :
این قانون بسیار قوی و جامع و کامل است اما بعد از 71 سال نیازمند به روز رسانی است و می بایست با مشارکت حقوق دانان و صاحب نظران صنعت بیمه و نهادهای مدنی غیر دولتی مورد بازنگری قرار گیرد .
 
 
#18 هرمز صدیقی ۱۰ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۰
با سلام وعرض ادب و ارادت مجدد خدمت اساتید بزرگوار و پیش کسوتان و مدیران و سیاستگذاران محترم صنعت بیمه کشور به نظر بنده صنعت بیمه کشور نیاز مند اقدام ملی و فوری برای ایجاد تحول وتغییر اساسی است و این تغیر می بایست همه که جانبه باشد وهمزمان در عرصه تمامی موارد مشروح زیراتفاق بیافتد :
 
 
#17 مرتضوی ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۳
1-عملکردایشان در بیمه البرز بعموان یکی از موفقترین شرکتهای بیمه ،بسیار ستودنی بوده و از علمی بودن مدیریت ایشان نشات میگیرد و امیید است که صنعت بیمه را بیشتر به سمت تخصصی شدن سوق دهند.
2-ورود افراد غیر متخصص از تمامی مشاغل غیر مرتبط به این صنعت با هرمدرک تحصیلی
3-نظارت بیشتر بر شبکه فروش و آموزشهای تکمیلی توسط متخصصین بیمه جهت بالا بردن شان و فرهنگ بیمه در بین عامه مردم
4-جلوگیری از ورود بی رویه اشخاص نالایق به صنعت بیمه و بدبین نمودن آحاد جامعه
 
 
#16 حجت ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۳۲
باسلام.تمامی موضوعات و مشکلات و راهکارها را قطعاعلماوبزرگان صنعت می دانند.بنده نیز یک راه حل را برای افزابش اعتماد (که به نظرم مهمترین فاکتوروعامل در توسعه فرهنگ بیمه میباشد) را اعلام میکنم و آن:استفاده از ارزیابان خسارت بیمه میباشد که اولا بی طرف بوده ثانیا دارای تخصص کافی ولازم میباشد.که این امر موجب افزایش چشمگیر اعتماد و خاطر جمعی و آرامش گردیده و رغبت جهت بیمه چندین برابر بیشتر میگردد.
 
 
#15 مهران ۱۶ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۳۵
باسلام خدمت عزيزان پيشكسوت شبكه فروش باسهم حداقل 80%بازار شركتهاي بيمه درتصميم گيريها،آيين نامه هاوبخشنامه ها كه اثرات آن درنحوه فروش وفعاليتشان تاثير گذار است هيچ نقشي ندارند.استفاده ازانجمنهاي صنفي فعال وكاردان ميتواند راهكار مناسبي باشد كه البته شركتهاي بيمه از ترس قدرتمند شدن اينان به هر نحوي انجمنها را منزوي مينمايند.
 
 
#14 مینو فیروزبخت ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۷
با عرض سلام مهمترین مشکل بیمه در ایران عدم اعتماد آحاد جامعه به صنعت بیمه می باشدعلت هم کاملا مشخص است عدم انجام تعهدات در هنگام بروز خسارت توسط بسیاری از شرکتهای بیمه زیرا شرکتهای بیمه فقط به منافع خود فکر می کنند نه منافع مردم و هدف اصلی که به خاطر آن تاسیس گردیده اند را فراموش کرده اند . مشکل بعدی شرکت بیمه ایران است که با اتکا به دولتی بودن و داشتن پیشتبان قوی مانع فعالیت سالم سایر شرکتهای بیمه می گردد و باند بازی های رایج در سیستم بیمه و ارتباطات قوی داشت در ایران حرف اول را برای یک بیمه گر می زند . نکته بعدی در خصوص بیمه های عمر و سرمایه گذاری عدنم اطلاع رسانی کافی از سوی رسانه های عمومی و عدم بستر سازی برای اشراف کامل مردم به مزیت بیمه های عمر و سرمایه گذاری ن بر تامین اجتماعی که باید علت را پیدا کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!! !!!!!!!!!!!
 
 
#13 عبدالرضا عسگرپور ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۳
1:بنظر من مهمترين اقدام رياست بيمه مركزي تهيه پيش نويس قانون جديد بيمه و ارائه به مجلس و همچنين قانون جديدو جامع براي بيمه هاي جديد از جمله بيمه عمر و سرمايه گذاري كه داراي نواقص وحتي سكوت قانون در بعضي از مشكلات اين رشته است.
2:مهمترين و بنياديترين مشكل صنعت بيمه در ايران عدم اشنايي عموممردم از بيمه هاي بازرگاني و همچنين تعداد زياد شركت بيمه در ايران است و بيمه مركزي از آنها بخواهد كه شركتهاي بيمه از نظر علمي سطح خودشان را افزايش دهند
3:تهيه و ايجاد بيمه هاي جديد و آشنايي مردم با انواع بيمه ها و همچنين قوانين باشد كه وقتي نماينده و يا كارگذاري اطلاعات اشتباه به بيمه گذاران هنگام فروش بيمه ميدهند ، مجازات شوند كه متاسفانه مهمترين مشكل در صنعت بيمه ايران همين است
4:فرهنگ سازي بيمه در مدارس و آموزشگاهها-تهيه فيلمهاي مستند و همچنين سينمايي-آموزش عمومي انواع بيمه -تهيه كتابهاي داستاني در سطوح سني مختلف و از طرف ديگر پرداخت صحيح خسارت توسط شركتهاي بيمه
 
 
#12 محمدعلی رجبی ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۵۴
با سلام .در دنیا سهامداران شرکتهای بیمه زندگی ،بیمه گذاران آنها هستند واین اطمینان خاطری است جهت سرمایه گذاری این گروه که معمولاً دوران سرمایه گذاری آنها طولانیتراست.ذیل جدول پیش بینی تعهدات آمده است "نرخ سود فنی از سال دهم به بعد بر اساس شرایط اقتصادی آن و مصوبات بیمه مرکزی ایران خواهد بودولی حداقل به میزان ده درصد تضمین شده است".زمانی که بیمه گذار در اندیشه خرید بیمه نامه با نرخ سودتضمینی 18% وباامید به دستیابی به سود پیش بینی 22تا24 درصدی میباشدچنین نوشتاری علی رغم تمام جنبه های تکنیکی وعلمی بودن آن با توجه به تورم موجود در بازارو عدم اطمینانی که در واژه "براساس شرایط اقتصادی آن" نهفته است آرامش لازم جهت سرمایه گذاری راکسب نخواهدکرد.شاید مطلوبتر باشد بیمه مرکزی که به عنوان نهاد ناظر واطمینان بخش عمل مینماید باراهکارهائی نظیر ایجاد ذخایر خاص،درصد اتکائی و...درصد تضمینی پس از 10سال را حداقل به درصد تضمینی شرکت صادر کننده بیمه نامه مذکور برساندتا بیمه گذار احساس امنیت بشتری نموده وآسوده خاطر باشد که تحت هرشرایطی به حداقل سود تضمینی آنم به ضمانت نهاد ناظر(بیمه مرکزی) خواهد رسید.با سپاس
 
 
#11 محمدرضا ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۹
جناب دكتر امين از جهره هاي علمي و بيمه كشور مي باشد براي اينكه به جايكاه واقعي بيمه برسيم بايد فرهنك سازي شود بيمه مركزي از طريق رسانه اموزش و معرفي محصولات بيمه را به احاد مردم و همينطور از راهاي ديكر برگزاري جشنواره ..انتشارات و روزنامه ها و ساير موارد و هزينه را به كليه شركتهاي بيمه تسهيم كند و همه مشاركت داشته باشند و خود شركتها نيز از طرق مختلف به معرفي خود ببردازند
 
 
#10 asghar seif ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۱
با سلام و عرض ادب خدمت پیش کسوتان این صنعت نوپا و حیاتی
بنده بعنوان عضو جدید این صنعت ضمن ادای احترام به همکاران عزیز و با کسب اجازه از محضر آنها باید به عرض برسانم:
1-اگر کارگزاران بیمه تاکنون در حرفه خود متبحر بودند و حرفه خود را بخوبی بلد بودند، ضریب نفوذ بیمه در جامعه ما این قدر اسفبار نبود و گوش مردم اینقدر با اصطلاحات بیمه ای بیگانه نبود.پس لطفا اینقدر خست به خرج ندهید و از وارد شدن نیروهای جوان و تازه نفس در این صنعت نترسید . بیایید دست در دست هم دهیم و با بهره بردن از نیروی جوانی و فکر تازه کارها و تجربه پیشکسوتان محترم ، طرحی نو در اندازیم.
2-در صنعت بیمه که با حیات و ممات مردم سر و کار دارد دریغ از یک آگهی رسانه ای ، در حالی که چیپس و پفک در رسانه ها غوغا میکند. آیا بیمه واقعا اینقدر بی صاحب است که توان تبلیع رسانه ای ندارد یا ما و مسئولان مرتبط اعتقادی به تبلیغات نداریم.
به امید روزهای پر فروغ برای این صنعت انسانی
 

افزودن نظر


 

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به انجمن حرفه ای صنعت بیمه می باشد.

info@pii.ir